FoLLoweRs

Thursday, June 30, 2011

Nasi lemak buah bidara




Aduhh. Malas betul nak update blog. Bukan taknak. Nak! Tapi malas. Tambah pulak kerja tangah banyak.

Ada jugak tulis, tapi last2 kensel. Tak publish. Save as a draft je. Bosan. Ntahapahapa.

Erm. Esok balik kampung. Duit tengah tak barapa nak banyak sebab aku dah laburkan kat Melilea! Tapi tak kesahlah. Semua tu keperluan.

Well... my little doter growing up. Da jadi anak dara sunti :) Hari sabtu ni pulak dia ada merentas desa. So, balik support lah. Banyak benda nak citer dan share ngan dia nikh.

Handphone aku da hampir seminggu tak bercakap. Err.. rosak kot. Last week terjatuh. Banyak kali da. Sebagai ganjarannya, aku tak dapat dengar suara orang yang call tu. Tapi diorang dapat dengar suara aku. Terjerit2 jugakla mula2 tu. 'Mesej.. mesej.. saya tak dapat dengar suara awak, hp saya rosak... huhu.'

Kerja? Banyak giler. Sampaikan aku rasa takde masa nak pi toilet pon. Sayang nak tinggal meja dan pc. Melekat. Masa itu emas. Setiap masa yang ada kat opis aku guna betul2 dan cukup2. Err.. pagi ni update blog sebab nak panaskan enjin sket. Hehe.

Si dia dah pergi jauh. Si dia? Kawan aku. Pergi umrah. Mebi banyak sangat benda2 yang dia sukar nak terima, hati bercelaru, jiwa tak tenang. Hopefully dia akan temui apa yang dia nak dan cari dalam hidup dia. Lupe pulak aku nak pesan gelang. Hehe. Gelang ni seingat aku waktu kecik2 dulu kalau orang balik dari Mekah mesti bawak balik gelang ni, as a souvenir kat budak2. Ala.. yang dia pusing2, lilit2 tu. Kaler hitam. Ntah. aku panggil gelang mekah je. Tahun lepas lagi aku cari gelang ni ekceli.

Masa di Melaka, aku ada tanya seorang kawan, macamaner kita nak pastikan yang itu adalah jodoh kita. Yelah, kadang2 kita rasa itulah cinta sejati kita. Dialah orangnya, tanpa menyedari kita sebenarnya terpedaya dengan mainan perasaan.

Well.. kawan aku cakap sentiasa berdoa semoga dipermudahkan. Andainya kita berkawan dengan seseorang tu, perhubungan itu smooth, senang, tak banyak masalah, pendek kata segala2nya berjalan lancar insyaAllah itulah yang Tuhan dah tentukan untuk kita. Tapi seandainya banyak perkara atau halangan yang berlaku, mungkin Tuhan pon tak restu.

Tapi, kalau ikut kisah2 cinta, yang banyak halangan itu dugaan sebab bukan senang nak menuju kebahagiaan. Kan. Mesti banyak onak duri dan cabaran dalam memenangi sebuah percintaan yang sejati. Hehe. Ntah.

Apapon, betul cakap kawan aku tu. Semoga dipermudahkan, diberi jalan dan petunujuk oleh Tuhan. Yang penting, sentiasa memohon petunjuk dariNya. Semoga dipermudahkan.. Ameennn.....

Sedikit sebanyak, aku rasa release. Mungkin bukan untuk kita walau sebaik mana pon orang tu, kan? Termasuklah Encek Angel. Yang sangat2 baik dan tak pernah jemu tolong aku.

Its time to work. Hari ni stayback lagi. Esok nak kena balik awal. Nak naik ketapi malam tu.

Daa.



No comments: