FoLLoweRs

Thursday, October 06, 2016

Trip ke Bandung 2015.

Ni kat area Floating Market atau pasar terapung Bandung. Selain jual makanan, ada jual taman2 nirwana untuk kite jalan2.



Memang rok.



 Terliur nak makan tapi perut kenyang.



Hehehe... fenat.



Haha... sebenarnya banyak gambar posing camni kat Kawah Putih tu. Ye la, fotografer suruh camni lah camtu lah. Biar posing kite tu menampakkan kite sangat happy dan gambar tu idup. Idup tak? Macam iklan Salem.



 Hai.. jangan kecam saya. Saya bukan nak tunggang rusa tu betul-betul. Nama saya Mell.



 Tempat shoping. Time ni hujan. Redah jap sebab nakkan background Rumah Mode tu.



Ha.. ni sopan sikit.



Teka lompatan siapa paling win?



 Haha.. gambar tak tersusun. Ini di Kawah Putih, Ciwidey Bandung.



 Ok. Lain kali kita snap gambar cantik cket. Ini gambar tampal syok sendiri, tak larat dan taktau nak pilih gambar mane. Sekian.




3 comments:

deaf-angel said...

Bandung..
Eh kat Bandung kan, ada sekali tu kita makan kat satu tempat ni dinner tau. Atas bukit lereng2 bukit gitu.
Aku punye la segan pasal, konsep tempat makan tu, kalau kau nak panggil waiter or waitress kau suppose to knock on the gendang or something HAHAHA.
So aku masih ingat konsep tempat makan situ.
Nice place Bandung, makan2 dia semua sedap2.
Then macam very the aman, dan aku setuju, aku masih ingat saudara Supir yang bawak kita jalan2, dia cerita masa ada masalah perkauman rusuhan perkauman, Bandung is the only city yang nothing happens dan everyone live as usual.
Mungkin pasal Islam kuat kot kat Bandung, so mereka bersandar Islam hidup dengan aman tak kira apa kaum.
Oooh the strawberries also.
HAHA.

cLina BeLedZa said...

owhh...kalu mengikut apa yg ko citer tu..aku pon ada makan situ otw balik dari Kawah Putih. Special menu kat situ ayam brengsek. hahahaa.
gilo pedas cili!

deaf-angel said...

kau dengar la, kalau kat gerai gerai nasik melayu di Singapore berbanding di Malaysia, kita ni lebih lauk pauk pengaruh Indon pengaruh Jawa.

So kalau kau kat Singapore, ada nasik rawan, nasik jenganan all that la.

So kat Bandung, aku cannot resist Nasik Rawon. So bila aku order nasik rawon, kalau cam kat Singapore tu kuah dia dia macam letak atas nasik sikit,
tapi kat bandung, dia letak dalam periuk kecik gitu.. kira macam dah hirup sop.
Aku pulak suka rawon, hah kau, macam rawon heaven gitu.
Then kan, kelakar nye, aku pagi2 buta, subuh2 aku gi explore tau sorang2 kat lorong2 Bandung, and then kan, aku support la makcik2 tolak warong beroda tepi jalan, so order tu order ni...
sekali tu sampai sekarang aku nightmare,
kau tahu apasal? Pasal aku sekarang dengar cerita Indon2 ni bukan boleh percaya sangat...
lauk2 tu tikus sawah la apa la...
Rasa cam loya tekak, tapi konfiden kot makcik2 tu tak tipu aku, bila dorang cakap ayam, tu memang ayam..

Oooo lagi satu kan, kita makan kat sawah, duduk atas ambin kayu kat sawah..
Abis tu nak bayar, aku cam tak percaya,
makan macam2, dan terus fresh pasal kat sawah kan, so basically everyting comes from the sawah and the sungei kat situ..
tapi bila tengok bil, macam apasal murah sangat...

tu la, murah sangat, bukan cakap besar ke hapa, tapi tak sampai hati, lauk macam2, sedap2, fresh2, tapi murah sangat.
macam, patutnya penggerai2 or tukang2 masak or pelayan deserves so much more untuk perbaiki diri mereka.
Rasa serba salah sangat...
Cehhhh.. sesekali aku berbual macam real je kan..... hahahahahahaha.