FoLLoweRs

Friday, January 14, 2011

Tolong ingatkan aku.




Kadang2... aku bosan dengan diri sendiri. Terasa aku banyak hidup dengan kenangan lalu. I need something new. Something fresh.

Macam AJL, takkan asik lagu2 yang sama menang setiap tahun. Kena kasi can lah lagu2 baru yang memang bagus untuk naik sama. Opss.. saya bukan peminat Ana Raffali jugak pon. Itu bukan kemahiran saya untuk menilai. Itu kerja judges.

Tapi apakah yang new itu? Yang fresh itu?

Sedang mencari.


Dan bila seseorang menyatakan bahawa dia sudah tidak fikir tentang perasaannya, apakah maksud itu?

Dia memang taknak fikir perasaan dia? Dia memang sudah tiada perasaan apa2? Dia dah mati jiwa? Dia dah takde keinginan apa2 dalam hidup dia? Entahlah. Dia sendiri yang tau.

Takde perasaan tapi kadang2 gayanya lebih hebat dari orang yang mempunyai perasaan. Eh.. what the bullshit aku melalut ni!

Heh.. I really need to move on. Kenapalah aku suka dan cenderung menjerumuskan diri dalam sesuatu yang tak pasti dan berisiko dan memang takde pulangan apa2 kat aku. Heh.

I need something new.. i need something fresh... Macam budak2 muda 10 tahun dari aku yang sedang ghairah meniti hidup.

Izit..?


Selamat berhari minggu. Esok aku nak bangun lambat, nak basuh kain yang menimbun, nak iron baju, nak tengok Faster.

Lusa hari lahir uyi!

4 comments:

deaf-angel said...

tak salah pe ingat kenangan lalu, tak salah berangan atau khayal pasal kenangan lalu muda2.
tapi tak lebih dari tu..
paling penting fikir skarang, dan masa depan ko ngan uyi.

deaf-angel said...

muda2 tu maksud errr zaman belasan tahun la... bukan nye aku cakap ko dah tak muda dahh haha

Day Dreamer said...

saya rasa saya paham apa yg awak maksudkan tu. hmmmm

susah nak identidy perasaan sendiri, dan org lain pon lagi la susah nak identify perasaan kita.

org cakap kosong, tapi dalam kosong ada kehangatan, hangat yang tak menentu, sekejap ada sekejap tiada, macam chiosmore!

=)

anyway, sampaikan ucapan selamat hari jadi saya kat uyi. tq.

Anonymous said...

haha~
kalo nk rase muda,kena la kawan dgn budak2 muda~
macam saya~ kan..?? kan..??
u still young my dear~got lots thing to do in ur life~ u juz have to choose it~
make it happenning~
jgn tuakan pemikiran anda di saat jasad anda masih lagi perlukan keseronokan~ =)
*budak chumil a.k.a budak bergetah~
hahahaha..=)