FoLLoweRs

Sunday, February 13, 2011

Smile, you're on candid camera!




Salam.

Tak tau samada nak menyumpah, mengomel, mencarut, muhasabah diri, insaf atau apa.. Dalam banyak2 blogspot, blog aku kena block. Hehe. Macam harem kan.

Sebab? Entah. Mebi kakitangan bersih-cekap-amanah yg jaga server ni dapat detect aku online blogspot waktu ofis hour, jadi jalan untuk menyedarkan aku agar waktu bekerja adalah kerja dan takboleh buat kerja lain adalah dengan memblok blog aku.

Aku dah jadi macam orang rabun, boleh login, boleh bikin entry dan post, edit etc tapi takboleh view blog aku sendiri. Dan tak boleh reply komen. Hehe. Well, blog lain aku still boleh jalan2 cari makan tapi the things is, aku kan start berjalan starting dari blog aku sendiri, maka keadaan ini agak merenyahkan perjalanan itu.

Tak tau nak cakap apa. Salah besar kot melayari internet atau login blogspot waktu bekerja. Yelah, mebi salah sendiri sebab selalu sangat login dan bukak blog. Kebiasaannya, aku akan login awal pagi lepas punch kad, sebelum breakfast. Ada mood aku menulis sekejap. Aku tak perlu masa yang lama mencurah idea sebab semua tu datang on the spot. Tak perlu nak fikir2 banyak. Bukan berkarya pon.

Dan kadang2 tu tak logout, biar gitu jer. (eh macam ayat bela diri pulak :P)

Tapi aku nak selitkan jugak la rasa tak puas hati. Kalau dia fikir dengan memblok beberapa lama web membuatkan staf ni buat kerja, dia silap lah.

Kalau takde kerja, berapa ramai staf yang bergossip, menyembang seronok bercerita kisah di sebalik tabir manusia lain dan paling memualkan berdrama king di sebalik tugasan2 pejabat tapi hakikatnya macam ampeh.

Tapi.. yelah. Peraturan is peraturanlah kan. Salah tetap salah.

Dah. Padan muka aku lah kan.

Terasa nak buat satu blog lain yang beridentiti rahsia pulak. Best cket nak buat luahan yang macam cilakos nikh. Hehe.



p/s entry sebelum ni adalah testing. sory guys, tapi tengkiu banyak2 pada yg mendoakan. hopefully it works. macam best pulak *wink*



4 comments:

deaf-angel said...

fren

aku rasa dia cuma blog ko nye homepage je kot?
kalo ko masuk terus gi topik by topik post ko aku rasa boleh..
ko cuma tak bleh masuk makuyi.blogspot.com tapi bleh masuk makuyi.blogspot.com/resipimasakan
cam gitu la aku maksud

deaf-angel said...

aku dulu pernah kena pun..
blog aku je, tapi aku pergi blog orang lain yang ada link ke last post blog aku, so aku dapat masuk la haha.
tapi lepas dua minggu gitu..ok balik..back to normal

cLina BeLedZa said...

tak boleh deaf. mmg diorg blok aku punya je. hehe.macam ampeh.

cLina BeLedZa said...

tak boleh deaf. mmg diorg blok aku punya je. hehe.macam ampeh.