FoLLoweRs

Monday, August 15, 2011

Rebah




Kau tau, aku rasa rindu. Rindu ...

Rindu untuk apa aku pon tak tau. Tapi perasaan ini sangat menggamit. Memanggil-manggil untuk sesuatu.

Kadang2 terasa getarnya dalam hati. Terasa ingin memberontak. Aku ingin luahkan semuanya di sini tapi rasa sukar untuk diterjemahkan. Susahnya rasa.

Perasaan ini terbuku dalam hati. Arhhh. Tensen betul.

Aku kira, perasaan aku sekarang umpama rojak. Bercampur. Suka gembira, sedih kecewa, marah terkilan... semua ada. Dalam satu masa.

Orang2 yang aku suka, yang aku kejar, yang aku sayang, yang aku tangguhkan perasaan (owhh.. perumpamaan sendiri), yang aku benci, yang aku menyampah, yang buat aku meluat, yang boleh mencetuskan perasaan cinta, yang bikin sedih semuanya berada di sekeliling. Dalam satu masa. Aku rasa sesak.

Aku bagai tak reti nak berekspresi macamaner.

Last2 aku macam patung cendana. Matikan diri.

Dan aku penat. Melayan karenah orang. Aku sendiri ingin dilayan. Aku sendiri ingin dimanja. Aku ingin jadi anak2 kecil, yang masih bayi. Dibelai dimanja.

Aku letih melayan perasaan sendiri, untuk orang yang tidak ingin dilayan oleh aku sebenarnya. Aku ingin berhenti tetapi bagaimana?

Sebab itu kadang2 aku menggelar diri sendiri hipokrit. Memang benci. Tapi itulah aku sekali sekala. Demmit.

Aku rasa nak pergi jauh. Jauh dari orang2 yang pernah hadir secara istimewa dalam hidup aku, jauh dari orang2 yang pernah aku sakiti, jauh orang2 yang boleh menimbulkan perasaan yang sesuatu dalam hati.

Mungkin saat itu aku akan rasa betul2 free.... kan?



4 comments:

broken_nigina said...

tumpang tumpang.

deaf-angel said...

dalam sungguh makna yang ko type ni.

Aku cuma nak cakap satu word

- endure

cLina BeLedZa said...

gina,
meh meh.

deaf,
huhu.direct dari hati.
endure. yeah la kot.thanx.

broken_nigina said...

kenapa ya sis kita selalu terbelit dengan kisah tak menjadi?