FoLLoweRs

Friday, November 11, 2011

Entry untuk mencuri tarikh




Dah lama nak update, tapi asik tak sempat. Asik sibuk. Asik malas. Asikkkk asiikkk.

Hari ni pulak demam. Ikutkan hati nak mc je. Tapi memikirkan ada kerja penting yang perlu dibuat, ku gagahkan jua bangun pagi tadi.

Dan hari ni 11 november 2011, siap keluar paper lagi tarikh yang macam2 orang plan nak buat, aku ambil kesempatan guna tarikh cantik ni jugalah letak dalam blog.

Takde pape pon :)

Tapi yang sebenarnya, terlalu banyak cerita kisah2 hati duka lara senyum gembira yang terpaksa aku lalui 3-4 bulan kebelakangan ni. Cume aku tak sempat, sangat2 tak sempat nak berjiwang2 macam dulu. Huhu.

Aku sure semua pernah dengar kata2 ni, 'Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah'

Dulu aku cuma anggap kata2 tu sekadar kata2. Takde makna. Ye la, bercakap, berkata, berpuitis memang senang. Pakai pena, pakai keyboard. Tulis. Taip.

Tapi sebenarnya kata2 tu dari pengalaman orang sekeliling jugak, kan. Ada betulnya. Yang penting, sabar, doa, tawakal dan jangan terlalu berfikir sangat tentang satu2 perkara. Kalau boleh ignore je especially soal yang melilbatkan feeling2 ni. Tapi boleh ker? Boleh ke buat2 lupe?

Entah. Boleh tak boleh itu sebenarnya terpulang pada masing2. Kan?

Dah siap satu entry. Yeay..!


No comments: