FoLLoweRs

Wednesday, November 16, 2011

Ya baik... baik ada makna tuh... ~




Kita memang suka orang baik dengan kita. Bersangka baik, berperangai baik, bercakap baik, melayan baik.

Tapi kalau terlebih baik, baik jugak ke?

Oh tidak..!

Tolonglah. Jangan terlalu baik. Aku rasa tak selesa.

Orang baik yang terlalu mengambil berat jugak buat aku rasa rimas. Begitu baikkah? Baik yang terlampau kadang2 kelihatan macam tak lojik dan dibuat2. Heh. Bukan niat nak memperlekahkan atau berprasangka tak baik terhadap orang, tapi itulah realitinya.

'Buat baik berpada2, buat jahat jangan sekali'.

Tapi aku ni pulak jenis lembut hati. Orang baik ni aku akan bersangka baik dan sentiasa rasa kasihan. Sebab dia baik! Walaupon kadang2 terasa sangat annoying.



2 comments:

rosejack said...

butul tu sis, tp biasalah kan rambut sama hitam hati lain2 sukar utk kita ktahui hati sesorg tu sm ada dia btul2 iklas taua mmg ada makna kan...pd sy senang je, malas nak pikir byk, bgantunglah pada org yg buat aik tu sndr klu btul dia ikhlas Alhamdulillah, tp jika sbliknya biar lah antara dia dgn Allah..
sy pun slalu mcm sis jgk slalu bersangka baik je ngan org lain, n trus pandang kedepan jika kmdian nnt br kita perasaan dia baik ada makna biarkan je lah jgn kita sesal krn bersangka baik pada dia...InsyAllah kita pasti ada bahagian yg Allah sediakan...wah...wah pandai2 je sy ni berkata2...hehehehe

cLinaku said...

tapi buat baik tak semestinya kita akan bernasib baik, kan rose?