FoLLoweRs

Thursday, December 08, 2011

Cinta itu satu anugerah




Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta



Dulu, selalu merintih sedih sebab takde jumpa cinta yang sejati. Kononnya lah. Atau takde orang yang cinta. Senang cakap, takde orang nak.

Lepas tu, datang 2-3 cinta bersusun2. Merayu bermadah nakkan cinta kita pulak. Macam istimewa sangat cinta yang ada dalam hati kita ni sampaikan orang nak suruh bagi.

Bukan cinta budak2. Apalagi cinta fesbuk. Nampak macam real. Cinta sejati. Genuine. Betul ke? Betul ke dia dihantar Tuhan untuk kita? Untuk kita? Untuk bahagiakan kita? Jodoh kita? Dia ke? Agaknya dia kot, kita tak tau.

Tu lah, sedih2 takde cinta, sekali Tuhan datangkan 2-3 cinta sampai diri sendiri tak reti nak buat camaner. Lemas dan tak selesa.

Apakah ini? Mana satu cinta? Ikut hati, perasaan, akal atau nafsu semata? Untuk diri sendiri atau kepuasan orang lain?

Tapi pelik. Kadang2 hati rasa hambar. Cinta tu sedap sangatkah? Perlu sangatkah?

Kalau ye, kenapa hati tak segirang dulu. Layu.



3 comments:

rosejack said...

sis mgkn sbb Cinta skrg Cinta org DEWASA..hehehehe

broken_nigina said...

makan nasik lagi sedap.kenyang gak perut.

cLinaku said...

rosejack;
cinta org tua. ekekekeee

gina;
roti cheese nan :)
jom!