FoLLoweRs

Monday, July 06, 2009

Musim buah

Sebulan ni hari2 aku tepon uyi. Kadang2 2-3 kali sehari. Rindu sangat nak dengar suara dan cerita dia.

Dan selalunyer aku akan buat loudspeaker bila borak ngan dia.

Petang Sabtu lepas;

'Ibu bilo nak balik?'

'Nanti hujung bulan yea.. ibu balik ngan mak teh.'

'Ibu balik cepat ar...'

'Ye laa sayang.. nanti ibu balik yea.'

'Uyi.. jangan cakap kelantan.. cakap KL,' jerit Zana, adik comel sebelah aku.

'Wehh.. uyi tak cakap kl je, dia cakap omputeh terus,' aku balas.

'Ibu ibu....'

'Yea cayang.'

'Err.. fruit rambutan cooking ranum.'

Terus kitorang terbahak2 ketawa.

Cooking ranum tu yang tak tahan tuh! Uyi punyer English special sungguh. Sebijik2 dia translate. Hihi.

Anak aku ni.. kalau belajar betul2 bijak budak nikh. Grammer dia memang berterabur tapi tak dinafikan dia suka mencuba dan cepat paham sesuatu benda.

Dan cannot be denied.. dia kelakar. So adorable.

6 comments:

eddie dewanaga said...

hehehe... sweet!
Uyi kecik lagi, member gua dah tua nak mampos boleh tanya gua...

"Di... keretapi orang putih cakap apa Di?? 'fire car' eh...??"


gua punyalah setengah mati ketawa...

cLina BeLedZa said...

eddie,
ekekekekekee...

uyi lak cakap jalan2 makan angin 'walk eat air'. hadoii..

Portdy said...

bebudak sekarang cepat pandai and jovial too,

ada jek keletah dia...
keep it up uyi, dont shy shy to talk in english kiddo!

make your mummy laugh and proud!

deaf-angel said...

encourage ler speaking london

mimizuzuhaha said...

cumil ayat uyi hihi

Anonymous said...

heheh...

cute gilerr...

'fruit rambutan cooking ranum'

betul la, bagi galakkan kat dia n cakap dgn dia guna simple sentences, mcm how are u ke apa ke. at least dia akan cuba paham n ingat.

:)

D-Dreamer