FoLLoweRs

Monday, July 06, 2009

Tiada lagi...

Nariko dah tiada.

Nariko dah meninggal.

Nariko dah mati.

Kena langgar dengan proton kaler putih.

Celaka punyer driver.

Kalau anak ayam ke, tikus ke aku leh terima. Ini kucing. Bukan anak kucing. Dah bergelar anak dara sunti. Buta ke mata tak nampak?

Siamang punyer driver proton. Kalau aku tau rumah dia, nak ajer aku pergi menyumpah2 depan muka dia. 'Mate ko letak kat bontot ker?' Takde hati perut langsung.

Uyi nangis teresak2. Terdengar soksek2 bunyi hingus dihujung telefon. Aduhai... kesian anak ibu.

Aku pujuk dia. Tuhan sayangkan Nariko. Nariko kucing yang baik. Dia pasti akan masuk syurga. Kat syurga dia akan dapat ramai kawan, makanan. Sume best2.

Uyi tak respon apa2. Ye la. Tengah sedih. Takmo cakap apa2.

Agak lama aku cakap sorang2. Pujuk uyi.

Kesian uyi...

Nak tau bile Nariko kena langgar kereta? Sejam lepas aku upload gambar Nariko ke dalam blog. Waktu aku reply komen deaf, Nariko dah arwah pon masa tu.

2-3 hari kemudian Uyi dah ok. Selepas aku janji nak belikan kucing. Erk..

'Uyi dah ok? Sedih lagi tak?'

'Hermm..'

'Jangan sedih2 tau, nanti kite cari kucing baru yea.'

'Erm... Ibu, ibu kato ari tu Nariko masuk syurgo?'

'Ye la.. Nariko kan kucing yang baik. Nabi pon sayang kucing tau. Mesti nanti dia masuk syurga.'

'Tapi.. dia playgirl ibu.'

'Erk...'

'Sungguh ibu.. kejap denge kucing jate ni, pahtu nge kucing lain pulok. Buleh ko dio masuk syurgo'

'Erk.. uyi, dia kan binatang. Binatang takde akal. Dia takbleh pikir. Sebab tu binatang macam kucing tu ader ekskius. Bla bla bla...'


Hadoi... nak tergelak pulak aku lepas tu. Macam2 soklan budak nikh.

4 comments:

eddie dewanaga said...

beb, gua penah dengar konon nya jgn ambik gambar binatang kesayangan kita.. umur dia tak panjang. tapi gua percaya kuasa Allah.

gua penah ilang 2 ekor kucing dulu... mati kena langgar dan mati sakit dalam perut... gua tak segan silu melalak depan doktor, sayang beb.

cLinaku said...

eddie,
aku sedih gak bile Nariko mati walaupon kekadang aku ader gak buli kucing tuh. Tapi paling aku sedih biler dengar uyi nangis. Aduhh..hancur luluh hati aku!

deaf_angel said...

oh my goodnesss

budak2 skarang punye knowledge playgirl semua tahu hahaha.

tapi memang budak2 sekarang memang bijak2.

anyway, kesian lak kucing tu.

Anonymous said...

hmm...

bijak n banyak berfikir si Uyi nih. keletah yang menarik perhatian.

somelll je.


:)

D-Dreamer