FoLLoweRs

Monday, September 14, 2009

tarikh hari raya puasa...

Hey... lamanyer tak update blog. Bz dengan keje, bz dengan keje, bz dengan keje. Ehehe.. macam la aku sorang je yang keje org lain tak kerja ek.. huhu.

Well, pejam celik pejam celik tinggal seminggu lagi nak raya. Tak lama je lagi kan? Dan aku pon tak sabar nak balik kampung walau raya tahun ni rasanyer cam tak berapa nak excited.

Sebab.. dik jar si mak buyung tu deliver kat sini. Due dijangka seminggu lepas raya. Sherol lak, adik lelaki aku tak balik raya. Maybe cuti lepas raya kot.

Langsir tahun ni tak bertukar. Still kaler ijau. Bunga dan barang2 hiasan kat umah pon tak beli. Kuih raya tahun ni pon tak sedasat tahun lepas.

Pendek kater, persiapan tu tak de sangat. Baju raya kitorang tahun ni pon takde tema. Main bantai je kaler aper. Cuma tahun ni 2 pasang baju kurung aku dan uyi sedondon. Kaler biru dan purple. Dua2 kaler tu aku tak berapa gemar sangat tapi since request si kecik tu nak kaler biru, so aku turutkan ajer lah.

Ikutkan, aku nak kaler merah ajer. Hekhek.

Dan yang best.. tahun ni aku berkereta baru cap kelisa second-hand. Huhu. Dah itu je yang mampu. Bukan tanak beli baru tapi fulus tak cukup beb plus tak berani nak bawak yang lebih besar dari tu. Huwaaa.... dua tahun dah berlalu sejak aku eksiden. Ni baru aku memberanikan diri utk drive semula.

Dan raya tahun ni jugak agak bererti sebab first time ever aku dapat kat raya yg special. Siap ader bunyi2 dan lampu. Memang special gitu!

Hah.. tak kesahlah raya tahun ni best ke tak. Yang penting aku dapat balik kampung jumpa famili, jumpa uyi, dapat makan yg best2 puas2, dapat hirup udara segar kampung, dapat pandang2 jeling2 bekas2 kekasih lama, secret admirer etc etc. Huhu. Yang pasti semua dah kawin, happy famili, anak2 pon dah 2-3. Aku je yang maintain. Rezeki kat sini jer kot.

Hm.. tak tau lah kalau ex-smach (sekolah lama aku) nak buat gathering. Nak pergi? Hehe.. segan pulok kawe!

Aku da plan raya tahun ni malas nak jalan2 kecuali open house Datuk Pa on third raya nanti. Lain2 aku nak makan, makan, makan, tido, tgk tv, main bola, main badminton.

Daa.

1 comment:

Day Dreamer said...

hi awak,

selamat hari raya eidul fitri.

so, lepas raya ni leh la gi opis naik ikan kelisa awak tu ekk?

apapun, semoga raya ni tetap meriah untuk awak seperti raya raya yang lepas dan yang pastinya mebbe sebab awak ada reason sendiri even banyak menda kat umah still the same, tapi saya rasa the most important thing is uyi happy, ma & ayah awak happy sebab awak balik beraya kat kampung.

yang tu lagi penting kot dari semua menda yang lain, kan? sbb dorang adalah orang yang paling penting dalam kehidupan awak.

selamat hari raya aidil fitri
maaf dzahir dan batin


:)