FoLLoweRs

Friday, October 30, 2009

tajuknya aku da delete.

life is great.

apa yang hebat dalam hidup manusia? kehidupan itu sendiri.

sebab kehidupan tu ader macam2 jenis, corak, bentuk, warna, rasa dan sebagainya.

hidup akan bosan dan takde makna kalau statik dan takde apa2 cabaran. sebab tu hidup ini dikatakan hebat dengan adanya seribu satu kisah pelbagai cerita suka dan duka, cabaran dan dugaan, masam, manis, pahit, hambar, tawar dan lemau. macam rojak.

dan setiap manusia pasti akan melalui macam2 keadaan. macam2 masalah. sampaikan orang cakap bukan hidup namanya kalau takde masalah.

apa yang penting adalah cara kita menangani masalah yang Tuhan bagi kat kita. sebab tu semua adalah ujian nak mengukur sejauh mana tahap keimanan atau kekuatan, ketabahan kita sebagai insan di muka bumi ini.

aku pon tak pernah lepas dari masalah. masalah life, kerja, cinta, duit, anak etc.

kadang2 bila masalah tu datang rasa nak menangis pon ada. tambah pulak bila ia difikir2, dicompare2 dengan orang lain, di darab bahagi... di lump sumkan pulak dengan masa depan.. rasa gusar. rasa tertekan. rasa terhimpit. sesak rasanya.

dan aku selalu mengeluh. apa yang aku keluhkan pon aku tak tau. bukan mengesali hidup. bukan menyalahkan takdir. jauh sekali meratapi nasib. tapi ... entah. tak tertanggung dugaan tu barangkali. takut agaknya dengan sekuen dugaan yang datang.

dan aku pon tak tau apa aku nak tulis sebenarnya. cume memula start menulis tadi aku terkenang2 zaman sekolah seketika. teringat hidup aku. rasa sebak seposen. rasa sedih pon ader satu sen. pastu abah call. borak2 ngan dia.. pastu rasa rindu sangat kat abah. rasa sayu pulak bila abah sebut2 pasal kitorang, pasal abah...

aku cume nak cakap....


entah.

3 comments:

Day Dreamer said...

Don't try so hard,the best things come when you least expect them to.

Hidup tu bukan saja hebat, tapi hidup tu juga sebenarnya terlalu indah untuk digambarkan dgn kata kata.

Segala macam yang kita lalui setiap hari actually buatkan kehidupan kita tanpa kita sedari menjadi makin indah, biarlah ada suka, biarlah bercampur duka, tak mungkin semuanya berjaya, pasti ada yang melukakan dan kecewa. Tapi itulah realiti hidup kita.

If senang, suka dan gembira all the times dan kaya yg melimpah ruah je selamanya, maka hidup kita jadi plain kot, takde warna warna pelangi yang nak ditonakan kat kanvas hidup kita ni.

In fact setiap sesuatu yang ter'warna' tu ada hikmah dia, e'thing happens for a reason!

Tepuk dada tanya la diri sendiri.

the best thing is;

be a positive one,
be open minded person,
and buatlah yang terbaik untuk setiap hari yang anda miliki dalam hidup anda.

:)

ainna said...

kenapa bunyi mcm melankolik sgt ni?..
x yah sedih2 ok..

marlina..awk x payah laa nak compare ngan our x-schoolmate yg berjaya sakan2 tu..smpai bila2 pun kita akan rasa down..awk tu sgt bertuah tau..ada anak yg comel, keje yg stabil dan family yg sgt mengambil berat hal awk..ada antara kawan kita yg ada keje tp belum kawin(aku laa tu..hehehe.. masih smpat sengih lg nih)..xde keje, xde anak pinak,walhal dulu klas 5/3(halamak..mampos laa aku kalu dio baco blog nih..kata aku ngumpat dio)..ngeh3..

so..cheer up..

broken_nigina said...

life IS GREAT.
:D