FoLLoweRs

Monday, May 02, 2011

She's a big girl now




Rindu uyi.

2-3 hari lepas dia kena gangguan lagi. Kali ni teruk. Sebab uyi nangis2. Takut. Dia berlari keluar dari bilik tidur dan terus nangis kat pintu bilik atuk.

Atuk tanya naper. Dia tak jawab. Tak boleh nak jawab. Nenek peluk. Pujuk uyi. Saat tu, terasa kuat debaran dan degupan jantung uyi melekat kat dada nenek.

Uyi kena kacau lagi ngan hantu. Hantu la kot. Budak2, apa lagi yang dia takut.

Uyi seorang budak yang berani. Aku tau tu. Bukan sebab dia anak aku. Sejak kecik aku perhati, dia memang bukan jenis budak penakut. Memanglah ada penakutnya, tapi dia bukan jenis cengeng.

Dia tak kesah tidur sorang2 dalam bilik. Kalau dia terasa ada hantu nak kacau dia, dia akan buat buat2 tidur. Pejam mata kuat. Buat tak tau. Memanglah dalam hati dup dap dup dap tapi dia tahan. Dia boleh tahan. Kalau dia dengar orang azan, dia akan lega dan terus bangun tidur.

Heh. Uyi memang seorang yang berdikari. Dia dah suka iron baju sendiri. Aku dulu, darjah enam baru iron baju sendiri. Tu pon rasa riak yang amat. Dah terer iron baju. Hehe.

Bab masak uyi ikut aku. Aku start kena paksa siang ikan darjah lima. Tu pon habis lebam ikan tu. Uyi tak pernah siang ikan kot. Tapi dia sangat suka dan reti buat kek. Kira bolehlan.. nenek ajarkan.

Tapi bab mengemas uyi fail. Aku dulu, masa darjah lima sangat suka sapu sampah. Kemas rumah, hias kasi lawa.

Herm.

Masa demam hari tu, dia sibuk nak cekik leher sendiri. Seolah kena rasuk. Tak sedar apa dia buat. Aduhh.. risau aku.

Err.. saka dah jauh2 takde hubungan pon bleh ngikut jugak ker?

Huhu.



No comments: