FoLLoweRs

Monday, April 30, 2012

Bukan salah siapa-siapa




Aku kan, kadang-kadang orang yang aku tak kenal pon aku boleh tak suka,. Tiba-tiba. Tanpa sebab. Taktau kenapa.

Macam ada seorang pakcik boroi kat rumah aku ni. Bukan nak mengutuk, tapi perut dia boroi dan buncit yang amat. Tak macam lelaki-lelaki yang akan boroi selepas beberapa tahun berkahwen, style keboroian dia tu nampak pelik. Untuk sesetengah orang yang prejudis, (macam aku? errk..!) lagaknya macam india yang kuat minum todi. Erk. Jahatnya cetusan hati aku tu, kan.

Tapi takdelah aku jaja cerita tak suka aku tu pada sesiapa, sehinggalah semalam.

Waktu nak parking;

"Ehh dik jar, ko nampak tak pakcik yang boroi tu, yang pakai baju kuning tu Aku tak ske arh kat dia. Huhu. Ntah. Tak tau naper, huhu."

"Laa.. pakcik tu ke? Yang boroi tu?"

"Ha ah. Buncit sangat kan perut dia."

"Ha ah. Macammm........."

"Haa ha."

Serentak "Macam boroi minum todi!"

"Huhuhuhuhhhhuu..." Ketawa kelakar dengan gembira sebab dapat kutuk dan ngumpat orang.

"Eh tapi aku memang tak suka dia pon."

"Naper?"

"La.. dia ni la dulu yang kena tegur sebab selalu baca magazine kat kedai mamak bawah tu."

"Naper? Free reading eh?"

"Tak lah. Pakcik ni la yang suka tengok magazine yang ada gambar2 sexy tu. Lama dia tenung, pastu dia baca. Kalau ada gambar sexy je dia suka sangat tengok sampai orang dah perasan taw."

Ouchhhhh.


See. Tak sia2lah aku tak suka kat dia dulu. Haha. Dan itu menambahkan alasan aku tak suka kat pakcik tu secara tiba-tiba.

Tapi aku takdelah benci gile-gile. Macam aku cakap mula2, ketaksukaan tu secara tiba-tiba, taktau kenapa dan takde kena mengena dengan apa2 dan sesiapa.

Macam tu je.

Mungkin lepas ni kalau tiba2 tayar kereta aku pancit dan dia tolong aku, aku akan berubah buat dia jadi pakcik angkat ke, sape tau?


Heheheee.




3 comments:

deaf-angel said...

ko kutuk oranggggg... tak agak2.

takpelah, ko introduce kat aku pakcik tu, biar aku je la jadi kawan dia haha

ardzmarn said...

judge a book by its cover..

hahaha..

gua pun cam tu jugak..

.

cLina BeLedZa said...

DA;
agak2 dah tu. hahahaa.

AM;
kan kan..?