FoLLoweRs

Friday, April 20, 2012

situasi




Alahai... bosannya rasa situasi sekarang ni.

Kerja, perasaan, semangat, passion semuanya terasa hambar dan tawar. Memalaskan diri.

Kat ofis ni tak habis2 dengan 5S. Aduyaiii... tensennyer gua!

Kerja sekarang tak mengghairahkan. Buat tu buatlah, tapi rasa takde jiwa kat situ. Haih. Kerja sebab tanggungjawab dan tiap2 bulan nak duit, Tiada nikmat dan klimaks. Penat je rasa.

Lebih2 lagi bila terpaksa berdepan, berpandangan hatta berselisih sekalipun dengan orang yang menyakitkan hati tapi berada di sekeliling kita, atas faktor kerja dan sebagainya sangat-sangat membakar minda.

Status kesihatan menambahkan lemau. Bila badan tak sedap, nak buat apapun malas, lembab, leceh. Apakah faktor umur mempengaruhi kesihatan? Yeahh. Loya je.


3 comments:

deaf-angel said...

what is 5S?

cLinaku said...

deaf;
5S ni satu amalan berasal dari Jepun yg menuntut kita menjadi neat and tidy.banyak dipraktikkan kat kilang2 esp from japan.
menjadikan tempat ko sangattt teratur dan kemas.
alaaa.. gugel gugel.

deaf-angel said...

ooo ok, i got the idea.

jepun nye sistem ni satu je aku tahu -kanban
masa aku keja kilang dulu