FoLLoweRs

Friday, January 10, 2014

It's 2014




Assalamualaikum.... 

It's friday... Yeahh!

Dan selamat tahun baru 2014. Untuk ingatan diri sendiri, aku ada masa dua tahun je lagi sebelum masuk 40. Seriusss... how time flies..... Sob sobb.

Sekarang ramai orang panggil kite kakak, tapi tak kurang jugak ada yang panggil kite adik. Haha. Rasa geli je tali perut usus ni bile orang yang kite rasa macam sebaya or maybe ada yang lagi mude atau tue sikit je panggil kite adik. Hihi. Adik lah sangat! Dah umur2 macamni macam tak layak je dipanggil adik. Huhu.

Takpe... kite kan sweet dan comey gitu. Ngeh ngeh ngehhh.

Tirai 2014 dah pon terbuka. Menandakan masa berjalan dan terus bergerak. Sangat pantas. Tangan aku belum puas lagi menulis nombor 2013, tiba2 dah kena tulis 2014.

Bila tahun baru, umur pon baru. Usia meningkat. Makin dewasa. Makin matang. Makin tua. Makin berkedut. Tapi tahun ni aku lupa sebentar usia aku. Aku tak berapa pedulikan peralihan hormon aku.

Aku lebih risaukan abah. Baru2 ni masa abah datang kl abah demam. Selsema. Batuk. Tiapkali abah batuk abah cakap dada dia sakit. Macam nak pecah. Abah pon kurang selera makan.

Ada sekali tu aku pandang wajah abah masa abah tengah tengok tv. Ya Allah... nampak cengkung. Kurus benar. Nampak benar abah dah dimamah usia. Tahun ni abah dah masuk 61. Memang aku tahu abah dah tua. Tapi wajah abah kali nampak benar2 dimakan usia. Wajah yang menahan jerit perih penat di bakar matahari. Aduhh.. sayu sangat rasa hati aku. Sebak. Tambah pulak abah tak berapa sihat. Memang ketara nampak kesihatan abah yang tak baik tu. Nak nanges aku rasa.

Sejak hari tu aku aku selalu tengok abah. Masa abah makan. Masa abah tidur. Aku rasa sangat sedih. Kesian abah. Abah pon dah tak ceria macam dulu. Mungkin sebab abah tak sehat...

Dan banda2 tu semua buat aku takut. Entahlah. Abah slalau cakap abah dah tua. Umur2 macam abah ni bila2 masa je. Kawan2 abah pon satu satu pergi. Haih. Abah, memang suka cakap camtu.

Lepas solat aku tak lupa doakan abah dan ma. Semoga diberikan kesihatan yang baik. Ameennn.


Ok. Back to my life. Rutin kembali seperti biasa. Menguruskan anak dara sorang tu yang ada macam2 angin. Lain2 tak banyak yang berubah. Seperti sediakala.

Takde yang beza pon 2014 ni. Sama macam biasa. Semangat, azam, keinginan. Yang berbeza cuma angka. Kerja pon macam biasa. Cuma kadang2 aku rasa bosan dengan environment ofis ni. Mual. Huhu.

Kalau aku ada banyak duit, aku teringin nak makan angin. Hahhh.





2 comments:

Anonymous said...

hi...

1 - nak makan angin tak perlu banyak duit, nak makan nasi perlu banyak duit. just plan for it, we have airasia now, travel budget.

2 - banyakkan doa utk abah dan ma awak. mohon PERTOLONGAN Allah,
mohon pertolongan di ampun dosa-dosa dorang, dikurniakan kesiahatan tubuh badan akal fikiran yang baik utk dorang, diteguhkan iman dorang dan anak anak menantu dalam mentaati Allah dan RasulNya.

3 - Banyakkan berdoakan untuk jodoh awak, dikuatkan dan diakrabkan perhubungan awak dengan si dia, mohon disatukan dengan si dia di bawah kasih sayang Allah dan keka bahagia gembira hingga ke jannah.

4 - umur. after all is just a number. panggilan 'akak' atau 'adik' tu bukan disebabkan layak or tak tetapi ianya adab sopan dan hormat dari orang yang memangil, so raikanlah.

5 - tahun baru, tingkatkan pekerjaan awak ke tahap yang lebih bagus. contoh: seorang penjual ayam boleh meningkatkan diri sebagai penternak dan sekaligus sebagai penjual ayam, tidaklah dia kekal selamanya hanya sebagai penjual. dan semestinya dia mendapat pulangan yang lebih baik untuk hidup dia dan keluarga.

6 - happy birthday in advance untuk Siti Ainur Shahirah. semoga dia akan mendoakan ibu dan ayah dia sebagaimana awak mendoakan ibu dan ayah awak. hidup perlukan kesabaran untuk menghadapi ujian dan dugaan bukan hanya dari anak anak, terkadang suami/kekasih, adik adik dan lain lain. gunakan kebijaksaaan serta berhemah dalam menyelesaikan. kadang kadang memberikan sesuatu yang kita kita sukai tetapi hasilnya baik, mungkin...mungkin lebih bagus.

7 - tak lupa juga, happy birthday in advance untuk cik clina beledza binti mukhtar. age is just a number.

8 - cuba lakukan yang terbaik untuk org org di sekeliling yang sayangkan awak dan yang awak sayangkan mereka. cuba sehabis baik untuk lakukan sesuatu yang membuatkan mereka gembira. kita tak dapat menjangkakan masa kita bersama mereka sampai bila.


=)

deaf-angel said...

Haapy new year. Bapak kau suruh gi cek up. Ko suruh je, dia nak dia tak nak lain cerita. Ko suruh uyi pujuk.. haha