FoLLoweRs

Thursday, January 23, 2014

Pon koya




Aku jarang tengok drama melayu kebelakangan ni. Terutama kat tv3. Ntahapahapa. Koya.

Yang hero wajib happy ending dengan heroin. Kalau kaya tu, kaya sangat2 dan sangat meloyakan. Kebetulan2 yang sangatlah obvious nak bagi cerita tu nampak touching, romantik urghhhh... Tak boleh blah.

Sesekali aku tukar channel marhaen. Hehe. Kadang2 drama diorang lagi realistik. Lagi ada jiwa, biarpon pelakon idup tak idup tak femes mana. Tenang rasa jiwa aku.

Yang pelik tu, ramai pulak orang yang suka ek. Entahlah, aku baca komen2 diorang kat internet je. Ada yang kate bestlah, lakonan mantaplah, sweet n touching sangatlah. Huhu. Entah hapa2. Yang berlakon best tu, memang bestlah. Tapi yang berlakon nampak betul2 dia berlakon sedaya upaya menjiwai watak tapi still nampak berlakon tu, haihh... pon diorang kate fuyyooo... bestlah! Adehhh.. ntah mana bestnyer aku pon taktau. Harap pada glemer je lah kot.

Cerita pon sama je. Kawen, mula2 tak suke last2 mesti suka. Kawen, mertua jahat pulak. Macam2 kena pedajal.

Last2nya aku layan drama cine je. Citer polis. Takpon citer investigation. Hehe. Tapi kalau dapat cerita yang berlatarbelakangkan era 50an atau 60an aku lagi suka. Lagi best.

Suka betul aku dengar diorang cakap cine. Huhu.






2 comments:

deaf-angel said...

bila kat spore, cenel 100% melayu SURIA -aku tak pernah bukak.

bila balik msia, akan akan mengadap tv progrem melayu kalau cam program cam berita, rencana, ilmiah.

kalau drama2 melayu, nyanyi2 melayu, lawak2 melayu, pada aku waste of time. Aku rasa terlampau Overdose hiburan kat tv.

cable tv astro ke/mio tv ke/starhub ke/ ni semua tak pasang. Hiburan percuma kat tv pun tak tertengok.

Anyway, aku ada info aku share ngan ko, ko boleh bilang Uyi.

Ada analyst kat UK buat kajian, lagi ramai pelajar masuk Universiti yang tak tengok tv, dari mereka yang tengok tv.
Pasal dari kajian - kita banyak tengok tv, tv ni adengan dia asyik tukar2 sekelip mata, jadi budak2 dah biasa sesuatu benda tu mesti nak sekejap je tukar adengan.
Jadi bila dorang budak2 ni nak duk belajar, dorang terus kejong pasal boring, duk baca benda tu, perhatian dorang tak boleh fokus pasal benda tu tak bertukar cepat2 cam kat tv.
Jadi jangan tengok tv banyak sangat.

Aku tak tahu la, ni aku baca paper, aku ni sekolah tak tinggi haha.

Anonymous said...

koya?

errr...koya ke?

bukan layan 'arianna rose' sampai nangis nangis ke?