FoLLoweRs

Monday, April 21, 2014

Melting.




Tau tak, dalam hidup ni tak semua benda yang kita nampak indah, yang kita nampak senang, yang kita nampak sangat selesa kita lalui adalah benda yang kita suka ataupon sesuatu yang kita pilih untuk hidup kita.

Ini disebabkan sesuatu yang terjadi dalam hidup kita ini sesungguhnya telah ditulis dan ditentukan oleh Yang Maha Esa. Dan kita sebagai manusia kadang2 memang tak mampu untuk menongkah arus. Atau lebih tepat reda aje dengan jalan depan mata.

Itu namanya takdir kan?

Mau tak mau kita kena terima. Dengan hati terbuka dan lapang dada. Takpelah.. bukan tempat aku untuk semua itu di sini.. in sha Allah di sana nanti ada sesuatu yang menunggu yang lebih hebat.

Mungkin sudah tertulis cerita kita begini begitu. Siapa kita untuk melawan itu semua? Bukan siapa siapa.

Again, Dia lebih mengetahu mana yang terbaik untuk kita....

Terbaik...




 

1 comment:

deaf said...

ko tengok cerita Terminator 2 tak? aku dulu2 aku tengok wayang ngan kawan aku yang dah menengok cerita tu, kira dia sibuk la spoiler apa jadi apa jadi setiap adegan.

Abis tu ada satu scene kat kilang mencair besi tu kan? Yang Arnold tembak robot jahat tu terus robot jahat tu bersepai pecah seribu kan? kawan aku cakap " ok dah bis.." , aku betul2 ambik beg nak berdiri. Kena gelak kau satu ngan kawan aku dan orang2 kawasan situ haha.

Pasal rupanya ada sambungan, yang bersepai2 tu melt jadi liquid then pelan2 bercantum balik jadi takungan liquid gitu,terus jadi robot jahat balik.

tak la aku cakap ko jadi robot jahat kan. cuma, kalau hari ni kiamat pun, ada seed kat tangan kita kena tanam seed tu untuk jadikan pokok. cehhhhhh