FoLLoweRs

Monday, February 26, 2007

beli akhirnya..

Raya ciner ari tu kitorang balik kampung, memula ingat malas nak balik, malas nak apply cuti tapi memandangkan mmg kena cuti dan start keje ari Jumaat 23Feb (lama gak tu kan...) apa lagi, balik kg ler, sambil2 celebrate besday uyi ngan ma skali.
Aku memang tak beli apa2 present pon kat uyi, just beli beberapa helai baju ngan gaun Kiko selai utk dia pakai masa acara tiup lilin nanti..hehe this year gaun dia tak sexy tapi cantik dan nampak cam kanak2 omputeh laks.
Bukan takmo bli present kat uyi tapi aku tak tau nak beli apa. Kalau ikutkan dia nak rabbit...hadoii maleh tul laa...leceh. Pastu ingat nak belikan ajer dia music box, try carik kat Pantai Timur kat Tanah Merah tu tapi tak jumpa plaks yg lawa2. Then jeng jeng jeng....aku ternampak sesuatu...gitar kapok..! Huh...si uyi pon dah excited sangat...2-3 kali aku tanyer dia..uyi nak gitar ker..? kalo nak gitar, no rabbit ok..? Hmm last2 aku belikan dia gitar tuh...kaler itam lagi..huihu...rock la konon..nampak ganaz kaler itam..ekekekekekee.
Sonok kemain dia dapat gitar..siap cakap syukur alhamdulillah ibu belikan uyi gitar sambil tangan dia menadah cam berdoa kesyukuran..hihi gelak je aku tgk dia, comel sangat.
Pastu...hermmm...cam aku cakap dulu ler..takde saper pon tau main..huhu...main petik2 gitu jer la. Tapi yg bestnyer uyi ni sporting, dia main petik2 je gitar tu sambil create lagu dia sendiri. Sebelom pi sekolah pon sempat amik gitar layan seround lagu..huh macam2 lagu dah dia kompos...ehehehehhee.
Tahun lepas makteh dia dah hadiahkan organ, tahun ni dia dapat gitar, aku ingat tahun depan nak belikan dia drum la pulak...wakakakakaka....
Tak sempat plak nak snap gambar uyi ngan gitar dia, nanti lah kalau sempat aku letak gambar uyi kat sini, ala2 man keedal gitu. Eh tak...rambut tak sama..aisehhh, kalo nak ikut rambut nampaknya ala2 edrie hashim ler..huhukkk...tak rock la plakk...hehe..
Hmm..sempat ler petang2 kitorang posing ngan gitar tu kat tepi pagar umah..cehh konon macam zaman dolu2 lepak tepi jalan main gitar ler..hihi...
Hmm...i miss uyi...really...sigh.....

No comments: