FoLLoweRs

Monday, February 05, 2007

i shoot you..!

yeaaahhhhh..oooyeaaahhh....i shoot you..bang..! bang..! banggg...!!
best....! best sesangat...Smalam aku ikut abg helmi training...menembak kat Pusat Latihan Menembak Kajang. Kitorang gerak dalam kol 12.30 tghari, singgah lunch kat Kajang dulu baru sambung jalan.
Herm....ni nak citer first time aku pegang pistol, jenama Lock made in Austria..auto punyer. Pegang tu tak kisah la, tapi my first shoot....huuuhuu....tak tau camner nak citer perasaan tu..takut, nervous, nak nangis. Bile dah lepas je picu tu, badan aku rase tertolak ke belakang, laju dan kuat betul peluru tu..sampai tersentak badan aku. First time tembak, biasalah tak kena. Teknik dan cara2nya tak betul, camner nak kena..padahal target tu rase cam dah betul. Lepas first shoot tu..adeh dehh...ader plak second, third, fourth, fifth...sampai la aku ingat smalam tak kurang 20 das tembakan jugak la...Huhh...penat..letih..!
Masa second round tu, rase nak nangis..badan aku rase dah menggigil dah terketar2 tgn ni sib baik tak sejuk cam ais je. Air mata aku ni mengalir la pulak..bukan nangis pon! Tapi agaknye sbb takut dan terperanjat kot.
Rase nak quit jerk, tak mo aaa...pressure time nak tarik picu tuh..huh..really..!
Tapi abg helmi suwuh gak...pastu dia leh cakap 'jgn malukan abang lak...hehe' cehhh...terus aku semangat..huhu..takleh jadik ni kang dia cakap aku ni lembik lak. Cehhh....cume sayang jerk sbb tak bawak kamera..kalo tak..huhhh....pasti bergaya ala2 gadis James Bond gitu..hehehee..
Aku tak lepaskan peluang shoot plate gak. Lagi terase cam hero sbb kalau kena target plate tu akan jatuh.
Yang target kat atas tu abg helmi masukkan 6 butir peluru, then aku shoot satu persatu. First skali kena kat line bulat tu, pastu dah ok aa..hehe...cun..! abg helmi cakap cun tembakan tu..kapten tu pon kater cantik..waaa...maunyer tak kembang...kembang kempis idung aku..ekekekeke..ok maa..utk org yg baru pertama kali cam aku.
Overall, mmg aku puas hati sangat. Best. Buat sesuatu yg tidak pernah aku lakukan. Release gak. Tak sangka dapat aku pegang pistol, pastu main tembak2 lak tu tu, rase cam dalam citer polis lak.
Tapi betul la..bukan senang rupenyer nak menembak ni. Perlukan kekuatan, keyakinan dan ketabahan jugak. Kalau tak yakin takleh, kalau tak kuat pon takleh gak, pendekkater kena bersedia dari segi mental dan fizikal.
Dan tak mudah jugak la agaknye org nak membunuh pakai pistol ni ek unless mmg dia tu jahat nak mampos atau pro..patut le tgk dalam tv nak tembak pon takut2 walhal org jahat tu kat depan..betul le tuh.
Tapi yg paling aku pasti, aku mmg takut mase nak tarik picu tu...really! sbb takut dgn letupan yg bakal kuar tuh. Target dah ok, konsentrasi ok...tapi bile nak tariiik je..makkk menggigil2 tgn aku..hehe..
Ermm...nanti nak ikut lagi aaa abang helmi training...kali ni kat Kuala Kubu laks...hehee....
Here come the boduguard..hehe

No comments: