FoLLoweRs

Wednesday, March 21, 2007

Rasenyer...

Lately entah naper aku malas sangat nak keje..bukan setakat nak bekerja..nak pegi opis ni pon tak 'selera'.
Sib baik skang ni project baru takde, so tak bz sangatlah..ah tu le yang buat aku tambah malas..dah lama company ni tak dpt job yg masyuk, so automatically aku pon banyak rileks aa...sampai dah terbiasa pulak.
Dan skang ni aku rase kemalasan aku sampai tahap kritikal. Aku langsung tak bersemangat nak keje kat sini, rasa cam nak resign pon ader, rase nak balik kg, rase nak tukar job dan environment baru, rase nak rileks,rase nak itu nak ini..Huh banyak la ko punyer rasa..hehe..

Actually aku rasa (rasa lagi..!) ni sumer mainan psikologi. Sebab aku bosan keje sini, sebab tu la aku malas. Cuba kalau keje tu aku suke..hm mesti takde masalah. Dan cube kalau uyi lak ader di sisi aku, mesti sumernye ok. Takde rasa tension, takde rase stress, takde di belenggu rindu yg maha hebat, takde rase resah menghitung hari bile uyi nak balik kampung.

Hmm..banyak benar benda yang perlu aku fikirkan. Banyak benar perkara yang menghimpit dada dan menyesakkan nafas. Kadang rasa tak tertahan dan tak tertanggung..sampai bila..? Sampai bile baru aku nak berubah..? Jalannya nampak mudah dan lurus tapi nak mengharunginye seakan aku tak mampu...Tapi bak kater si semut merah..sumer manusia yg dilahirkan mempunyai kekuatan dan kelemahan masing...hmm..and i wonder what and where's my strength...

No comments: