FoLLoweRs

Friday, March 02, 2007

citer masuk tv

Smalam dalam 999 masa last ader tunjuk persandingan salah sorang anggota forensik Bukit Aman. Hmm kawan si Tareq la tuh, Liza siap tepon aku suruh tengok kot2 muke Tareq masuk tv. Emm aku pon nengok le sekali sekala sbb aku nak tgk Cinta Medik kat tv9 (aww..hehe...) Ha'ah dia tunjuk masa last, Buyau nyer wedding..mmg cantik wife dia tuh maklumlah...pramugari gitu.
Tak lama pastu uyi call...hikksss..klakarnya dia...dia cakap dia pon baru nengok 999 dan...mak aiii...excitednyer dia...terujanya dia sbb uncle Tareq masuk tv..!! Huhu...sebenarnya bukan orangnyer yg masuk, ketenya ajer yang masuk dalam tv..
tapi si uyi ni punyerlah terkejut..surprise..cam tak cayer...

'eee..uyi tak cangka uncle tareq masuk tv...'
'bukan uncle tareq masuk tv uyi, kete dia jer kan...?'
'hoo lahh..kete dia lah..uyi tak cangka masuk tv..iskk..'

Kehkehkeh..nak tergelak aku budak ni...betul2 dia rasa.....entah..!! aku pon tak tau apa dia rase...hihikk...tapi mungkin org yg dia sayang masuk dalam tv, so dia teruja sangat lah..."Alahh uyi dulu pon ader masuk radio gak kan..?" " Hmm satu dunia ke dengar bu..?" " Hik hik...haa yer la...satu mesia..satu dunia tau..sumer dengar sore uyi..dengar nama uyi..kan moknik kat belakang umah pon dengar nama uyi kan..?" " Emmmmmm........."

A'ahh..masa uyi 3 tahun aku ader hantar pertandingan ERA Junior anjuran Dutch Lady..contestant mesti under 5 tahun, kena buat gaya cam any dj ERA, pastu kena baca serangkap pantun karangan sendiri..hah pastu pos ler....Masa tu lak aku tengah tanam anggur, so takde keje pegi ler beli tape kosong kat kedai..berbekalkan radio buruk yg skang ni still ada kat bilik Liza lagi, kitorang pon memulakan la proses rakaman..hehehe.

Ingat lagi masa tu bulan poser..sib baik la si uyi ni tak pose..tapi rupenyer nak wat rakaman ni bukan senang ek...kalau candid mmg ler menjadi tapi kalau nak buat betul2..hmmm ader jer halangan..kejap lupe dialog la, kejap tergagap2 la...tapi yg paling kelakar biler sumer senyap dan uyi pon dah ready nak baca skrip jer...tetiba bunyi motor lalu lakkk...ahlahmakkkk...spoil jerk ...potong stim betul!! Dah ler main record pause jer..radio pon dah ler buruk, kualiti bunyi pon hancur tapi semangat gak nak record ni..huhu...
Aku pon tak tau baper kali uyi kena record..banyak kali kot sampai dia dah naik bosan dah letih..yer la kalau salah sikit jer dahhh nak kena record dari mule..huhhh...radio biasa maner leh nak main delete camtu jerk. Bayangkan betapa tension dan pressurenyer uyi, tapi masa tu kitorang pon takde ler kejam giler, kalao nampak dia takde mood..layan dia main..makan..minum. Seingat aku ader 2-3 ari kot baru siap. Lagi sehari nak close competition tu baru aku pos tape tuh..pakai pos laju hehe...Hmm sayang la tak simpan tape tuh sbb seingat aku ader 2 tape aku pakai..entah kat mane dah ilang...

Tapi yang best tu dalam ribuan yang hantar, uyi termasuk dalam top 3..ahakss..Memula tu cuak gak sbb Linda Onn cakap sambutan mmg menggalakkan..ramai yg cuba nasib. Tapi alhamdulillah...rezeki ekk...walaupon tak menang RM4,500 as a first prize dan interview bersama Linda kat konti tapi aku proud gak ngan uyi..yer ler yg menang tu budak umo 5 tahun while uyi masa tu baru 3 tahun...kire bangga laa..hi...bleh gak dengar sore dia dan announcement nama kitorang dalam radio tuh.

Hmm uyi ikut gaya dj Krill nyanyi 'kamilah ERA lentak mujik terkini bercama anda 24jam ce aghii..'
Hihi..pastu aku ader selit sket dialog citer Nujum Pak Belalang, masa pak belalang suruh si belalang buat kopi...kebetulan uyi hafal dialog tu...alahaiiii...cute sangat..!! 'Belalangg..engkau buatkan bapak kopi...' ' Kopi...? kopi mana ada pak..dah cepetang kita tak minum kopi' 'Hmmm engkau tumbuklah arang2 kat dapur tu belalang kemudian kau bancuh dengan air cejuk, asal hitam macam kopi, jaaadiii lahh..' Pastu pantun 2 kerat 'lebih nilai khasiat terbukti, pilihan bijak ibu bapa bestariii...'

Seronok gak masa tuh...sbb masa umumkan pemenang top3 tu parents aku kat kg pon tgh dgr radio....bapak aku 'ehhh macam nama anak aku jer..ngan cucu aku...' Heheheheeee.....;))

1 comment:

Anonymous said...

Good words.