FoLLoweRs

Wednesday, April 22, 2009

Hati.. jangan bersedih

Semalam lepas balik kerja layan karaoke kat Alamanda kejap. Shoping ala kadar.

Nyanyi lagu2 sedih. Nyanyi lagu jatuh cinta. Huk ala..

Makan food peberet kat foodcourt. Sizzling yee mee. Sama air tembikai.

Kul 10 balik. Mandi. Syampu rambut. Masa mandi rasa cam nak nangis. Tapi air mata tak keluar.

Pastu solat Isyak. Maghrib tadi dah terbabas. Pon tak nangis masa mintak doa ngan Tuhan. Tapi mata rasa cam panas. Aduhai... kenapa susah sangat air mata nak keluar? Kenapa susah nak nangis?

Aku nak menangis puas2. Aku nak keluarkan air mata ni. Ia sungguh menyeksakan. Ia sungguh membebankan. Menyakitkan. Memilukan. Menyedihkan.

Alas... nak menangis pon tak mampu. Macam sedih sangat. Ye.. bukan soal sedih yang keterlaluan tapi rasa lemah. Tak bermaya. Malas. Ibarat menunggu ajer apa yang tiba. Isk apa ni...

Lepas tu terus tido. Malas nak pikir apa2. Malas nak mesej sesiapa. Dan buat pertama kali kekasih gelap tak mesej langsung. Arh.. Malas nak fikir.

Aku nak tamatkan semua ni. Aku nak keluar dari belenggu ini. Sungguh skang rasa lost. Down. Rasa nak terjun ke dalam air yang sejuk. Selam. Menyelam ke dasar dan tanak timbul untuk seketika.

Huk ala... sebenarnya sakit ini tidak teruk. Aku yang terlalu melayan perasaan. Mengikut emosi. Sebenarnya takde apa. Heh.

Mungkin... sebab aku dah lama bersendiri tanpa teman yang betul2 boleh digelar teman, sebab tu aku terlebih sensitif. Sebenarnya takde apa.. takde apa.

Peliknya... semalam aku seolah tersedar. Terkenang kesilapan lalu. Menyesal seusia pon tak guna. Tapi... apa lagi yang mampu aku buat untuk betulkn keadaan. Benda dah berlaku dan berlalu. Kalau boleh ingin dilahirkan semula untuk betulkan keadaan. Boleh kah?

Dan untuk kesekian kalinya, aku semakin benci dengan ex-husband. Kemaafan dah lama aku beri tapi kebencian makin menebal. Aku bukan menyalahkan dia sepenuhnya tapi berjumpa dia telah mengheret aku ke dunia yang penuh duri dan duka. Untuk kali yang keberapa ntah, alangkah baiknya jika aku tak berjumpa dia. Alangkah...

Tuhan... jika diizinkan.. aku ingin dilahirkan semula...

1 comment:

hf said...

Be Cool sis...
Lu orang yang kuat ape...

kali kluar aje dari belenggu tu..
then nyanyi Belenggu Irama - WINGS..

pasti akan happy semula..
hah !!!!!!!!!