FoLLoweRs

Sunday, October 03, 2010

next station...



Seorang kawan berkata, ada perkara yang berlaku dalam kehidupannya yang dia tidak redha.

Apa maksudnya dia tidak redha? Entahlah.

Bila sesuatu itu berada di luar kawalan kita, apa lagi yang boleh kita lakukan?

Kita hanya mampu melihat. Dan berharap. Dan menanti.


Tiba2 aku rasa aku ni jahat. Bukan untuk satu situasi, tapi dua. Namun dalam cerita yang berbeza. Diam2 aku undur setapak. Dua. Tiga.

Dan terhenti. Tak mampu nak berbuat apa2 lagi.

Dalam keadaan seperti ini. Aku hanya bisa melihat.

Dan berharap, bukan untuk aku, tapi untuk dia. Semoga dia akan temui sesuatu yang bererti dalam hidupnya.

Dan juga semoga tiada sekuman pon dendam atau penyesalan tersimpan di dalam hati. Ampunkan aku. Rasanya terlalu banyak aku lukakan hati insan lain. Tak kiralah apa sebabnya. Tak kiralah siapa.

Aku jadi penakut. Dan lemah untuk berdepan dengan hakikat.

Jom lari jauh. Jangan kejar aku...!!!!



6 comments:

Day Dreamer said...

awak..

kdg kdg sesuatu tu mmg di luar kawalan kita

deaf-angel said...

manusia biasa, mesti ada perasaan macam2.
kadang2 tu siap hati berdendam siap mintak sekian2 eksiden la, benda buruk la...

tapi lekas2 kita kena buang fikiran2 buruk ni semua dan fikir2 positif aje.

cLina BeLedZa said...

day dreamer,
mmg betul.
what to do?kan. tapi kesian dgn mangsa2 yg terlibat.

deaf_angel,
aku skang camtu la.selalu sematkan dalam hati, dunia ni sementara je, takde yg kekal.

broken_nigina said...

kejar dia kejar dia..

cLina BeLedZa said...

gina,
dia tak ingin main kejar2.dia nak main nyorok2 je.
tak jumpa.

Day Dreamer said...

awak,

cakap bab 'mangsa-mangsa yg terlibat. ni tak dapek den nak nolong. mungkin pasukan SMART je dapat tolong, tu pon..mungkin...

if SMART pon takleh, harap harap MERCY Malaysia leh, if tak..habis la 'mangsa-mangsa yg terlibat' tu.

:)