FoLLoweRs

Monday, November 15, 2010

Korban.




Salam Aidiladha.

Tak ke mana pon nanti. Malas nak ke mana juga.

Raya haji kali ni buat aku rasa agak sayu. Bukan sebab tak balik kampung. Dah biasa tak balik. Tapi ada sesuatu. Sesuatu yg buat aku terasa sesuatu.

Tak pastilah.

Tapi yang nyata, aku rasa sangat tak best.

Sedar tak sedar dah setahun berlalu sejak raya haji tahun lepas.

Andai aku ni seorang pembunuh, memang aku tau aku takkan dapat hidupkan balik org yang dah mati tu. Yang terjadi dah pon terjadi. Tapi, apa boleh aku buat untuk tebus kesilapan? Nothing.

Orang cakap, kalaulah boleh aku undur masa..



4 comments:

deaf-angel said...

aku selalu fikir kalo aku ada kereta wayang Back to The Future tu, boleh time travel balik zaman aku yang lalu alangkah bestnye..

tapi kan, apa nak buat, nasik dah jadi bubur.
Even now, aku takut, apa jadi kat aku besok.. so aku tak boleh fikir pasal semalam, aku kena get ready untuk besok, tu pun kalo aku panjang umur

eddie dewanaga said...

...kalau boleh diundurkan masa, mungkin hari ni gua ada di Lubnan sambut raya kat sana bersama lebih 500 paratrooper Malcon dibawah panji PBB.

...dan mungkin gua sedang bercerita dgn my unit crew pengalaman gua semasa di Bosnia, tragedi Bakara Market, Somalia dan pengamanan perang saudara di East Timor.


...itupun kalau gua masih hidup.

Day Dreamer said...

hmmm...genap setahun dah dari raya aji tahun lepas.......

pendeknya masa zaman skrg nih...
baru semalam je rasa dok sambut raya aji tahun lepas.

haihh!

broken_nigina said...

kalau betul boleh undur..hmm..nak ke undur?