FoLLoweRs

Friday, November 19, 2010

Memories never die




Minggu ni aku asyik menggodek fesbuk. Asyik.

Semuanya gara2 terjumpa kawan lama. Kawan sekolah. Ramai. Sangat Ramai. Ye la, dapat satu akaun yang aktif, fren list pon mestilah aktif jugak kot. Keep in touch.

Sebenarnya, memang dah tau cuma malas nak online fesbuk. Entah macamner hari tu, tergerak hati nak bukak. Hermm. Lepas satu satu surf. Jumpa sorang sorang.

Ada yang maintain. Sama. Ada yang dah berubah sangat. Ye la, dah lebih 10 tahun. Herm. Ada yang jadi rockstar. Tapi most of them rasanya jadi cikgu. Dan kerja government.

But one thing for sure, semuanya success. Semuanya nampak bahagia dan berjaya baik dalam karier mahupun perkahwinan.

Aku pulak? Dua2 hancus.

Rasa nak tutup akaun fesbuk pon ada.

Malu arh. Segannya dengan diorang. Agaknya kalau jumpa mahu sembunyi dalam saku. Sebab tu agaknya aku tak pernah terserempak dengan mana2 kawan sekolah lama.

Atau mungkin tak terperasan.

Haih. Lately rasa sentimental sangat.

Dan tak dinafikan aku rindu.. agaknya.



8 comments:

eddie dewanaga said...

...kalau kita fikir nasib kita kurang menjadi, kita akan jadi orang yg tak bersyukur.


mungkin hidup kita lebih best berbanding mereka yg zahirnya berjaya, we never know.

cLina BeLedZa said...

eddie,
bukan tak bersyukur. in fact aku rasa lega dapat join gomen walaupon tak berpangkat, at least aku rasa secure utk masa depan aku dan uyi.

tapi tu lah, bile tgk kawan2 lain lebih berjaya... rasa semacam je. rasa kecikk jerk. rendah diri toksah cakap la.

tapi like u said, mebi kite lebih best dr mereka yg zahirnya berjaya.sape tau kan. ye lah, sekurangnya kite happy dgn life kita skarang.
alhamdulillahhh....

deaf-angel said...

smalam aku gi smayang jemaat, jumpa kawan skolah menengah, siap tanya aku apa facebook akaun, dia bilang budak2 lama semua keep in touch pakai facebook.
aku cakap sorry la aku tak minat facebook ni smua.

tapi I think you must be proud of who you are.
So what kalau semua kawan ko white collar earning big bucks, drive cars or they have dream spouses and dream children

Tu rezeki dorang, be proud of what you are, even though keja operator kilang ke, storeman ke, keja kontrek ke.

With discipline and positive mindset, you will be happy in life.

cLina BeLedZa said...

deaf;
thanx.
ko banyak 'ajar' aku walau hanya dalam kata2.

deaf-angel said...

fren

i think you have so much responsibility, worries, burden and stress being in 'Your Position' right now and to make it worse, Uyi is not with you.

You have to be damn strong, and you have to be selfish.
Ni bukan selfish as in negative sense, tapi selfish as being smart and for both of your own good.

deaf said...

lupa lak
masa aku jumpa kawan aku tu, dia siap pakai pakaian ofis smart, siap nak keluarkan 'name card'.

so its embarassing untuk aku jugak, aku pakai serabai ngan selipar nak gi keja tempat kontrek, and mana la aku ni ada name card?
nak ketawa pun ada..

tapi mungkin dulu aku akan rasa inferior complex, tapi skarang ' lantak la".
dan aku just laugh it off.

tapi memang sometimes, ada jugak fikir ' if I can turn back the time '.

broken_nigina said...

ikan kat atas tu buat gua jadi sesak nafas.huhu..
//komen tak berkaitan dengan entri,sori.

Anonymous said...

chill2~
dulu saya rase gak mcm 2~
nape la dapat keje yg biasa2 je~
kawan2 lain suma dah keje grand2~
tapi bile pikir balik,ada lagi teruk dari kita.so,bersyukur and thank god 4 give me a better life than others & for make me happy in what ever i do~
wee..=)
*budak chumil.
p/s: try speakin tapi jadik mcm hampeh. hahaha..=)