FoLLoweRs

Monday, November 08, 2010

Sebab tu aku tak suka polis.




Abang PDRM tu sempat pesan aku (or more to perli lah) 'Lain kali tinggalkan jantung tu kat rumah ekk...'

Apa pasal..?

Aku tanya Pajeen, nampak sangat ke aku ni gabra, gelabah, gementar, panik, neves, nak nangis etc etc time dia nak saman aku tadi??

Pajeen sengih jer. 'Kalu org pon org gitu gak kak ina.'

Uwaaa... nasib! Nasib! Nasib baik tak kena saman malam tadi.

Nak dijadikan citer, aku salah jalan. Tak perasan pulak jalan tu dah jadi one way ticket. Bangunan Bank Islam pon dah terpacak kat situ. Shoplot hari tu pon dah banyak naik. Jalan tar masih hitam menawan lagi. Arghhh. Owhh.. lama jugak aku tak kesini.

Hati tengah kacau, duit alarm kereta tak bank in lagi ni, jam dah 11 lebih. Malam kelam. Mana pulak Maybank ni. Banyak jalan baru bukak ni. Iskk. Aku ni rabun cket kalau malam. Harapkan co-pilot jelah.

Agaknya, dah 2-3 kali pusing2 salah jalan abang polis tu dah perasan dan hon kereta aku dari belakang. Alamakk..! Time tu kecutnya tali perut aku Tuhan aje yang tau. Dah la 3 orang pulak tuh seragam biru gelap, PDRM! Mak aii. Mati aku!

Katanya, nak saman aku. Kalau saman, kena rm500! Aduyaiii... Lepas tu dia cakap nak macamner? Mana aku tau..!!! Ahh.. merayu lebih kurang la, macam nak nangis pon.

Polis tu cakap, dia pon tanak saman tapi sebab dia dah nampak, jadi salah lah. Cehhh. Cehhh.

Macam2 ayat dan muka kesian, merayu, muka tak bersalah bla bla bla bila aku sedar bila2 masa dia bleh saman aku. 2-3 kali jugak dia tanya aku, abis tu aku nak macamaner? Heh. Nak suh aku kasi duit kopi la tuh. Tapi aku buat2 bodo dan tak paham. Muka bertambah kesian la konon. Sebenarnya sedih, dan takut dan geram.

Macam biasalah, drama 2-3 scene last2 dia lepaskan aku. Leganya tak terkata....

Berkali2 aku ucapkan terima kasih dan janji tak buat lagi. Hehe.

'Kalau nampak saya kat mana2 tegur lah. Ok. Dah la, hati2 pergi bank tuh. Lain kali kalau saya tangkap lagi, saya mintak nombor tepon pulak.' Ciss. Apasal tak cakap awal2, senang citer. Takde lah aku nampak macam budak yang sangat kasihan. Huhu. Bikin panas.

Huh. Polis. Polis.

Benci.



3 comments:

Day Dreamer said...

hmmmmmm.....

sempat lagi ekkk?

deaf-angel said...

champion betul , malam2 ngan lady driver pun nak hinting duit kopi.

eddie dewanaga said...

...next time, cuba perati nama dia dan no. anggota, attitude mcm ni yg bunuh negara.