FoLLoweRs

Tuesday, September 13, 2011

Curi masa sikit dalam kebizian kerja yang giler babas.




Sewaktu mula-mula menginjak ke usia 30, aku tak dapat bayangkan macamaner la aku di usia seterusnya.

Well, sekarang dah pon 35tahun aku sedut dan hembus nafas di bumi Tuhan ni. Ada rasa pape tak..? Hermm. Jalan je la , kan?

Puasa tahun ni aku cume sempat 2 kali berteraweh. Sedih kan? Dan sangat merugikan bagi orang yang lalai macam aku. Entah tahun depan sempat ke tidak aku nak sambut Ramadan. Haih.

Pon begitu alhamdulillah aku sempat sembahyang raya. Rasa seronok sangat sebab beberapa tahun lepas aku tak sempat berbuat demikian. Asyik bangun lambat je, tak sempat. Nak berebut bilik air lagi, nak syampu rambut lagi. Belum kira badan penat lagi buat persiapan raya. Tahun ni nasib baik tak berapa penat sangat.

Lagi pulak balik kampung tak drive, tumpang abang long. Lega sangat2.

Paling best bila jumpa sedara2 dan kawan2, ramai cakap aku maintain, awet muda bla bla bla. Ahakss.. kembang montot weisss.

Trip ke Gua Musang pada raya kedua sangat2 membosankan. Dah la jauh, jalan jem pulak tu. Tapi agak excited sebab aku join rombongan merisik untuk bapak sedara yang dah bujang terlajak. Yang best tu, telangkai belah sana adalah famili yang nak kenen2 dengan aku dulu. Fuhhh. Dah kawen pon mamat tuh.

Pak ngah pulak tak habis2 risaukan aku yang hidup sorang2 dan berharap aku cari pengganti. Dia cakap kesian kat aku.

Huhu. Pengganti pengganti jugak, tapi kalau tak dapat nak jaga aku atau bahagiakan aku, no point jugak kan? Tapi aku tak kesah. Malas nak fikir2. Leceh. Ada, adalah. Takde, takdelah. Tiada ada tiadalah. Huh.

Dan aku jugak perasaan, aku dah kurang perasaan sikit. Heh. Apa tuh?



2 comments:

deaf said...

apsal aku slalu fikir ko bukan saja nak kena carik orang jaga atau bahagiakan ko, tapi mesti jugak yang mesti jaga dan happykan uyi sama adil.

cLina BeLedZa said...

hehe..ko memang camtu.hoho.