FoLLoweRs

Wednesday, September 14, 2011

Yang mana satu pilihan kalbu.




Maner nak, hidup bersama orang yang sangat menyayangi kita atau hidup bersama orang yang kita nak, kita sayang?

Tak sama kan perkara tu.

Ada orang cakap, better kita ambik orang yang sayang kita. At least, dia sayang kita. Dah sayang, tentu dia akan jaga kita dan takkan manyakiti kita.

Tapi tak semestinya kan.

Dan tak semestinya bahagia.

Tapi kalau ikut pilihan hati, apa guna kita je sayang dia tapi dia tak sayang dan peduli apa kita rasa. Kan?

Mane satu nak pilih?

Entahlah.



5 comments:

deaf said...

( lepas aku type baru aku perasan panjang, so sorry tapi lantak la ).

lagi satu teori..

ko sayang orang tu, orang tu kureng ngan ko, tapi ko pilih orang tu.
tap tup tap tup..
orang tu lak tiba2 hargai ko dan sayang ko cam giler.
ko pulak, dulu punyalah giler kat dia, tiba2 naik muak ngan dia lak. Menyampah lak. Sebelum dan selepas, dua2 hati exchange gitu.

Pasal hati manusia ni, Allah kalo izinkan nak berubah, cammana kebal pun, berubah jugak. Terutama kalo diri kita sendiri over-konfiden.

So, its not easy la benda2 gini. Ko just niat apa ko buat semua kerana Allah, thats the best.

susah jugak lambung duit siling, bunga ngan ekor.

Portdy said...

kalau saya,

pilih yang kita suka dan usaha dan doa supaya dia suka kat kita, carik sampai dapat yang kita suka dan dia pun sayang kita...

kalau tak dapat cam tu jangan seksa diri memilih sesuatu yang tak pasti kita boleh bagi peluang pada dia....

tapi kalau boleh bagi peluang , boleh cuba...

first thing first , hati kita dulu....selfish kan statement ni hahahaha...

apapun macam deaf cakap pun betul jugak.

...di persimpangan cinta sanjungan di persimpangan aku berdiri.

cLina BeLedZa said...

deaf;
betul.entah2 one day aku menyampah pulak kat dia. macam bekas asben i tu.huhu.tak sangka rasa sayang tu bleh jugak hilang.

portdy;
ha ah.aku nak aku bahagia. uyi bahagia.tapi aku kena bahagia dulu laa. ehehehehe.melampau selfish.

Sayang said...

yg mn satu eh sis???

selalunya bg ppuan sebaiknya mencari lelaki yg menyayanginya n menerima dirinya seadanya, krn hati wanita ni lmbut wlupun awlya dia x mencintai lelaki yg mnyayangi nya itu tp bl lelaki tu berbuat baik melayannya dgn baik mst ppuan itu akn tersentuh n mula menerima lelaki tu..

cLina BeLedZa said...

rose;
ye ker......hurm