FoLLoweRs

Monday, July 02, 2012

Today




Dear blog,

Semalam aku bermimpi aku bersalin. Bukan sakit nak bersalin, tapi aku ada baby yang berusia 2 hari tapi dah boleh berlari2 macam Mell. Hehe.

Pagi2 di ofis aku rasa ceria dan happy semacam dalam hati. Berbunga2 mekar berkembang satu taman. Sebab mimpi semalam ke? Atau sebab rasa segar.

Tapi, aku terasa macam ada kekurangan sesuatu dan.. buruk semacam. Opss.. aku terperasan aku lebih manis bertudung :)

Jumaat lepas, satu hari aku pakai tudung. Sebab ada pra audit untuk 5S, dan untuk menampakkan lebih keseragaman bos suruh aku pakai tudung. Aku ikut ajerlah. Kang kalau tak pakai nampak benor tak respek.

Ok. Itu cerita lain. Tapi respon daripada kawan2 sangat positif. Termalu aku sekejap. Haihh. Bilalah betul2 nak bertudung ni??

Dan pagi tadi secara tak sengaja aku telah menunaikan a part of my tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia, iaitu tak lain tak bukannnnn... daftar mengundi...!!! Hehe.

Kalau ada rezeki, tahun ni aku sempatlah mengundi. Kalau tak, alamatnya kena tunggu lagi 5 tahun lah. Huh.

Kau tahu, aku rasa macam jatuh cinta. Tapi tak tau kenapa, dengan apa dan siapa. Heh. Rasa senang dan lega. Mungkin sebab banyak kerja aku yang dah setel. Atau mungkin staf yang cuti bersalin tu bakal memulakan kembali tugasnya minggu depan. Atau mungkin sebab 5S hampir selesai. Atau mungkin sebab aku hampir pasti nak bertudung nanti. Entah apa2lah.

Nak bertudung pun susah kan? Berkira2. Padahal semua dah jelas. Haihh. Apalah aku ni :(

Apapon, semoga jalan aku sentiasa dipermudahkan Allah.

Ameennnn.


1 comment:

Anonymous said...

u r cute