FoLLoweRs

Friday, November 30, 2012

Salam.




Kalau boleh, aku rasa nak bakar je ofis aku ni. Biar musnah semua. Biar semua orang takleh kerja. Biar semua orang kena ambil cuti. Biar semua orang tak perlu datang ofis. Biar padan muka semua, termasuk aku. Biar biar.

Menyampah.

Kadang2.... bukan kadang2 lagi dah. Lately, terasa sangat menyampah nak datang ofis. Apalagi nak hadap kerja2 aku ni. Nak menghabiskan sisa2 2012, setelkan kerja. Aduhhh.. Sakit sangat rasa hati. Umpama orang yang sakit pinggang tapi terpaksa jugak berjalan. Sudahnya, sepuluh langkah pan ambil masa sepuluh minit untuk sampai. Giler sakit!

Belum masuk bab politik ofis. Itu memang taik. Sangat busuk. Sangat mual sampai rasa nak terkeluar semua isi perut termasuk dengan usus-usus sekali.

Biarkan mereka semua dengan dunia masing2. Layankan aje orang yang perasan diorang hebat dan cool dan cerdik. Cerdik dalam kotak dia sendiri. Ada aku kesah? Sekuman pon aku tak peduli.

Sebab, aku pon bermain dalam kotak aku sendiri. Tak peduli dengan benda lain yang takde kaitan dengan aku.

Dan, aku pon tak sure aku membebel pasal apa pagi2 Jumaat ni. Hehe.

Peace!



2 comments:

deaf-angel said...

Aku ada satu colleague aku hormat budi pekerti dia.
Dia cakap kat aku " kita kerja ni as a means to an end ".

Kita kerja untuk dapat gaji untuk pastikan kehidupan kita berjalan terus dan bersambung. Tak kerja abis la. Takkan nak jadi malas atau buat benda tak baik ye tak.

Mak uyi, Ko kat kerja ada problem, jangan sampai jatuh sakit atau overstress siak.

cLina BeLedZa said...

ye la deaf...