FoLLoweRs

Wednesday, January 31, 2007

dilema wanita

Hari Isnin ari tu aku tengok siri Dilema Wanita kat tv1. Casting Azizah Mahzan ngan Arash. Citer dia pasal ibu tunggal yg nak kawin lagi tapi terpaksa berpisah ngan anak dia yg buta sbb bakal suami tak suke.
Herm..bagi aku apalah yg dilema sangat, dah terang2 lelaki tu tak suke anak dia, naper nak terima gak laki tuh?
Dah la tak suke, tak kasi tinggal sama lak tu, pastu suruh hantar kat rumah anak yatim lak...akai ada ka..?
Sakit ati aku tengok citer tuh. Menyampah betul kalau lelaki gitu ek, nak kat mak jer..anak dia takmo terima..
apalaahh punyer jantan.
Yang si mak dia pulak, ikutt jer cakap lelaki tuh..aduhhhh...! Memang aku marah..tak patut dia wat camtuh.

Tapi smalam lepas abis citer tu aku terfikir kejap. Camner la ek kalau aku yang nak kawin nanti..?
Memang la skang tak terfikir, tapi kot2 Tuhan nak kasi aku jodoh dan terbuka pulak pintu hati suatu hari nanti, dan ader plak dugaan2 yang mendatang....apa plak citer aku?

Memang la perkara pertama yg aku fikir adalah uyi. Uyi uyi dan uyi. Apapon mesti dulukan uyi. Uyi dok kat tangga nombor satu. Uyi tak suke aku pon taknak. Uyi takleh terima aku pon tak sudi. Kadang risau pulak aku, kot2 terjatuh centa ngan lelaki yg uyi tak suke, tak ke haru..hehe...camno? Tu pasal la aku pon nak kena hati2 dan tutup sket pintu..huhu..
Herm..memang aku sayang sangat kat uyi, tapi citer smalam tu buat aku terfikir sejenak. Naper pompuan tu sanggup tinggalkan anak dia sebab nak kawin? Padahal dia tak pernah berpisah ngan anak dia tu dari kecil lagi.
Sigh..aku takut...aku takut Tuhan jugak akan uji aku dengan dugaan2 yang sedemikian. Walaupon aku cakap aku takkan tinggalkan uyi, tapi aku hanyalah manusia biasa dan jahil..tak tau apa yang bakal berlaku kelak meskipon sedetik lagi. Jangan cakap aku giler dengan berfikir begitu, aku cumer percaye yang Tuhan akan uji kite dengan macam2 ujian...sebab tu aku takmo cakap besar. Takmo meninggi diri...jangan cakap sebarangan atau terlepas cakap, nanti diri sendiri yang akan kena..aku dah pernah mengalami itu sumer..dan aku sedar..
jangan mudah judge orang dengan kesalahan mereka...kerana jalan kite sendiri pon tak pasti lagi. Entah apa bentuk ujian yang akan kite lalui kite pon tak tahu.
Erm...aku sayang sangat kat uyi..miss u bebeh...!

No comments: