FoLLoweRs

Thursday, May 24, 2007

Citer Ciner

Ntah apa nak jot down kat sini. Tapi lately tersangat la boringnyer kat opis ni. Nak bangun pagi pegi keje pon rasa berat sangat. Takde spirit aah.

Tapi tetiba je aku tringat something. Skang ni dah takde citer ciner ek kat tv3 yang selalu main petang2 tuh. Drama bersiri ciner yang selalu main kol 6 petang tu. Dulu pernah diubah waktu siaran dia kol 7 la, kol 6.30 la. Kalu bulan pose start 5.30 kot. Skang aku perasan tv3 dah takde drama camtuh. Ganti ngan drama melayu, Manjalara. Aku layan citer tuh, best gak.

Tapi rasa tak best aa drama ciner dah takde. Slot tu dah lama, sejak aku darjah empat lagi, masa tv3 mula2 established. Bile dah dihentikan rasa cam tak lengkap slot siaran tv3 tuh. Huh, aku dulu memang giler tul ngan citer ciner petang2 tuh. Kat hostel pon ader je citer dia yang best2. Sampai la skang aku dah bekerja ni. Masa pregnant uyi pon aku sebok nengok si Lee Siew Tin tu blakon. Patut le muka uyi pon ader iras2 ciner sket. Kenan. Hehe. Tapi citer si budak gemuk lurus Fei Mou tu pon aku tengok gak. Citer Journey To The West pon aku layan. Sib baik ler watak2 ngan muka dalam citer tu tak melekat kat uyi. Heh..haru.

Melalui citer2 ni jugak la aku kenal si Tony Leung dalam Police Cadet 85. Ah Kit nama dia. Couple ngan Margie Tsang. Hensem seyy masa tuh. Minat giler ah. Time tu kalau boleh nak pakwe muka cam dia lah. Pastu citer The Brothers, casting Chow Yuen Fatt, Simon Yam, Dodo Cheng. Yesterday's Glitter aku tak tau nama pelakon dia tapi aku memang minat mamat ni start dari dia muda sampai la tua. Dan sampai skang pon aku tak tau nama dia apa. Hehe. Then citer The Breaking Point, casting Leon Lai Meng sama Derrick Wan ngan Fiona ngan sapa2ntah lagi. Lupe. Peek of Passion (Ah Chun..His smile....pehhh memang cun giler babss, sampai la skang..!), Cold Blood Warm Heart, 'Kaki Menggigil' (aku lupe aa tajuk cina dia). tu jer tajuk drama yang aku ingat, lain2 sumer aku dah lupe. Banyak sangat. Bayangkan dari tahun 86 aku nengok citer2 tu..agak2 dah baper ratus drama ntah. Tapi kebanyakan pelakon dia aku tak tau nama betul diorang. Cume menyebut nama diorang dalam drama masing2 je. Skang pon ramai pelakon yang hensem2 tapi aku tak tau nama diorang. Cehh nak yang ensem2 ajer ek..huhu.

Tapi paling takleh lupe soundtrack dia. Fehhh..memang best2. Aku siap pi carik kat kedai2 kaset ciner nak dubbing. Seriously, memang sedap lagu2 dia. Skang punyer soundtrack pon takleh lawan yang dulu nyer. Memang melekat di sanubari lah. Dia punye muzik pon memang kena ngan citer dia. Lepas habis satu citer.. satu satu citer lain main plak. Memang takleh tinggal. Ma pon sampai bising2 ngan kitorang. 'Nak jadi cine ke hapa budak2 nikh'.

Ehehe..tapi tu dulu2 la. Citer skang pon best gak tapi tu ler, yang lama jugak yang diingati. Skang pon kat channel lain dah berlambak2 sangat citer ciner, Singapore la, Taiwan la, Korea la tapi takleh lawan slot kat tv3 tuh. Very nostalgic. Sampai uyi pon layan citer Meteor Garden tuh, 'Eee..F4..F4..'. Hehe.

Hermm..tapi Andy Lau stil the most ensem lah. Dari muda sampai tua. Dari aku skolah sampai anak satu.
'I like the chinese look guy.' Hehe..ingat lagi jawapan aku masa cikgu sajer2 tanyer suke lelaki camner. Satu kelas boooo. Huhu. And lastly dapat la...ader ler iras2 chinese look, but it's more to javanese look lah kot! Ehehe.. Ala tu sajer2 jer. Yang penting hati budi kena baik. Jangan jadi rupalistik, materialistik takpe...kan.?

No comments: