FoLLoweRs

Wednesday, May 30, 2007

Rombongan Cik Kiah

Pagi ni uyi, ma ngan abang satu famili sampai. Tariq jemput diorang kat KTM. Datang naik ketapi pasal abang malas nak drive. Letih.

Dengar je bunyi derapan kaki diorang kat luar, pastu uyi bagi salam... Eeeeee...'uyiiii...!' 'ibuuuu...' Waaaa terus meluru aku ngan uyi berpeluk. Hermmmm bestnye peluk anak aku. Dah besar. Terasa badan dia dah besar. Tak macam kecik2 dulu. Debab. Tembam. Rambut uyi panjang. Tak potong2. Hampir 3 bulan aku tak tengok muka dia rasa cam dah jauh sangat2 berubah. Dah besar. Lain. Takde dah sangat budak2 dia yang comel tuh. Hihii... Dah berubah ke raut wajah anak dara sunti. Ahaksss... Cam matured je nampak. Hiksss..

Muke uyi comel sangat. Tak puas aku tatap wajah dia tadi. 'Meh ibu nak tengok muka uyi betul2..eeee dah besar dah anak ibu..cantikk.' Uyi tersengih jerk. Riuh rendah la umah aku yang kecik tu pagi tadi. Bising ngan sore budak2 ni, ipam, nisa, bad...Huhhh balik karang mesti bersepah2 umah ni.

Dan aku pon masuk lambat la pagi tadi. Uyi cam biasalah tak kasi aku pegi keje. Tapi memikirkan aku nak setelkan keje betul2 before ponteng terpaksa la aku pegi jugak. Lagipon aku dah ready dah. Besides, kat umah pon ramai orang so uyi takdelah sunyi sangat. Nenek dia pon ader. Cousin pon sumer ader. Mak2 sedara dia pon ramai. Tak la aku rasa berat sangat. On the way to opis.....i smell something.......like familiar la jugak. Snif punyer snif....isskkk...ni cam bau air basi uyi je nikh...Huhuhu...

Dan semalam dengan rasminya aku telah potong rambut aku. Huk huk.. rambut yang telah aku bela panjang selama setahun setengah tu..rebonding lagik pasal tu sayang nak potong. Hehe. Dah rasa berat sangat dah kepala aku ni. So smalam aku decide potong pendek, tapi takla pendek sangat sbb takut cam budak2 skolah lak nanti. Ikutkan aku nak ajer buat ala2 tomboi tuh. Senang. Ari2 aku leh syampu rambut. Nak blow pon senang. Tapi aku potong paras tengkuk. Stil nampak panjang sebab potong ala2 layer..kasi nipis sket. Ntah aku pon tak tau apa pesen. Bukan aku reti sangat pon. Asal aku rasa ok, kemas, cantik dan adik2 aku takde banyak komplen tu kira ok la tuh.

Hermmm... dan esok aku 'eksiden'. Hehe. Baper ari ek..? Ala 2 ari jer. Nak spend masa ngan diorang. Abang nak bawak anak2 dia jalan2. So am i. Sempat la sambar seluar kaler pink kat Jusco smalam walaupon tak dapat gaji lagi. Huhu selama 2 tahun keje sini tak pernah2 lewat dapat gaji alih2 bulan ni bos aku cakap maybe gaji lewat sket. Huhhh rasa cam nak hempass je pc ni kat paler dia. Huhuh..


2 comments:

Alif Azhar said...

bawa la Uyi tu duk serumah sis.
tak ada la dok merindu sgt.

cLina BeLedZa said...

plan mmg gitu ..by next yr. Kena slow2 sbb uyi stay ngan atuk&nenek dia sejak kecik lg.kesian gak kat dia..pasti merindu