FoLLoweRs

Saturday, May 26, 2007

Jangan Pandang Belakang

Semalam Alin blanjer kitorang kepsi (KFC) sempena naik gaji. Beruntung sungguh dia dapat bos yang baik ati. Dalam mase almost 2 years ni dah 2 kali dia naik gaji. Untung lebih kot.. Kitorang tapau makan kat umah je sbb kalu nak pegi makan kat luar tak muat kete lak.

After mengisi perut yang kebuluq tu, kitorang layan cd seram ni lah, don't look back. Buat style panggung la pulak. Padam lampu. Duduk seat satu sorang. Sofa baru lak tu. Ahakss...best, baru petang tadi sampai. Tak sangka besar pulak sofa L shape tuh. Cantik memang cantik, tapi rasa cam tak padan ngan umah aku yang kecik tuh. Lepas tu ader kaki lak tu lagi le nampak besar. Kot kat kampung punyer takde kaki, so nampak kecik le sikit. Patut sofa kat kampung tu letak kat sini, sofa baru ni letak kat kampung. Ehh apada citer pasa sofa nikkhh..Uhhh tapi memang best aa skang dok umah sebab kitorang dah make over walaupon tak abis2an tapi it looks nice. Hias sana sini, sofa baru, carpet baru, bunga baru, langsir baru, almari kasut baru, lukisan bergantungan. Tak sempat nak cat je. Huhu..ni sumer gara2 nak menyambut kaum keluarga datang next week. Of course my uyi...ngan ma, abang satu famili pon nak dtg. Dan aku dah plan camner nak mc next week. Hehe...or u people have any better ideas.

Ok skang ni aku nak citer pasal movie yang aku tengok smalam. First cd memang terkujat2 aku dibuatnya. Takde la seram sangat macam aku nengok citer Pengabdi Setan masa kecik dulu atau Penangkal Ilmu Teluh. Rasanya citer2 tu lagi seram giler. Tapi citer JPB ni banyak buat aku terkejut sampai kejang otot ginjal dan tegang urat tali perut. First aku tengok hantu tu appear dengan teramatlah suspen dan terkujatnya sampai aku tutup muka dan jerit. 'Arrrrhhhhhhhh..'. Cehhh...sejak biler pulak aku tengok citer hantu siap tutup muka nikh! Isk..tak rock langsung. Pastu kemunculan kali ke2 dan ketiga hantu2 tu pon buat aku terjerit2 (cehhh..!!). Bukan takut, tapi macam aku cakap tadi, terkejut! Citer ni memang pandai buat aku terkejut2 la. Sikit2 terkejut. Sikit2 suspen. Walaupon citer dia tak seram tapi hantu dia amatlah menakutkan. Eeeeee... memang geli aaa. Yarkk. Rasa nyampah pulak tengok hantu tu sebab hodoh sangat. Hehe.

Masuk second cd, aku dah ready dah. Dah bleh baca gerak citer dia. Aku dah standby bile agak2 antu dia nak muncul. So takde la rasa terkejut sangat, even tak seseram dan sesaspen first cd. Dah bleh gelak2 lagi. Dan lepas abis citer tu masing2 pegi toilet nak berteman. Cehhh, apadaaa..ni kalo tengok kat kampung ni mau beratur berderet nak ke toilet ni. Sib baik kat kl. Umah pon tak sebesar kat kampung. Kalau kat kampung...hermm dengan memandang ruang kosong kat meja makan dapur pon dah rasa kecut perut.

Citer ni bagi aku memang menakutkan. Bikin gua lemah jantung, tapi tak seram yang amat. Sebab dia lebih banyak main sound atau visual effect kot. Nak kater seram...herm citer2 hantu indon mase aku kecik dulu lagi scary. Tapi part yang best bagi aku dalam citer ni masa kete si Darma tu rosak on the way dia nak balik kampung. Hehe. Ader hantu kat blakang dia, pasal tu sumer orang cabut. Hehe..klakar. Best best.

Dan kitorang tido dekat kol 3am walaupon citer tu abis kol 1.30am. Abisss..masing2 takmo tido tepi. Katil queen size aku tu ader 4 orang tido! Pulak tu si alin sibuk nak takut2kan kitorang. Macam2 la dia buat nak nyakat. Cisss..memekak je pagi2 buta. Last2 si liza ngan alin tido katil lain, aku ngan uyo tido kat bilik aku. Panas. Sempit tido ramai2. Takut2 pon tapi kalo tido sempit2 takmo aah. Besides, aku bukan la penakut sangat. Kadang2 je..hehe.

Dan aku buat keputusan. Aku nak sorok cd tu bile uyi datang nanti. Aku rasa uyi tak patut tengok citer ni sebab banyak adengan terkujat2. Kang nanti dia ngigau. Dah ler dia beriya2 ajak aku pegi panggung semata2 nak tengok citer tu. Uyi ni memang berani. Serius..dia memang tak takut. Dia bukan penakut cam budak2 lain yang takut hantu. Entah apa yang dia takut aku pon tak tau. Ohhh masa kecik2 dulu dia takut ngan hair dryer dan mesin urut badan atuk dia. Hehe pasal dua barang ni shaking, dan hair dryer tu ader mengeluarkan bunyik. Dia takut. Huhu.

Lepas ni..... jangan pandang blakang, pandanglah depan sebab yang belakang tu dah berlalu. Toleh kejap takpe. Huhu...

No comments: