FoLLoweRs

Wednesday, May 09, 2007

Pagi yang Jiwengss

Pagi ni KL ujan. Pagi2 ari lagi. Lebat lak tu. Uhh.. syok tido. Rasa takmo bangun. Apsal ler ari ni bukan ari Ahad ek. Hihi..

On the way to ofis, entah naper tetiba rasa .....entah! Tak tau nak cakap rasa apa. Yang pasti bukan rasa pahit atau manis atau masin atau masam. Tapi macam rasa...sepi...pilu...sedih sikit2..lonely..sebak...huk..! Agaknya perasaan ni ikut cuaca kot. Bercampur2. Cam rojak. Pulak tu lagu CRK on air. Cinta dan Airmata.
'Dikau..pergi tanpa pesan tinggalkan ku dalam kepasrahan, cintaku yang suci bagai tak kesampaian, terputus di tengah jalan...'
Tiba2 aku tersentak dengar bait2 lirik tu. Iskk..bukan tak penah dengar, dah naik lunyai aku dengar lagu ni. Dah boleh sampai nak muntah la kater orang kalau makan terlalu banyak, tapi aku stil maintain sbb aku suka lagu tu. Bukan aku tak tau lirik dia, tapi pagi ni bile aku dengar rasa lainnn jerk. Rasa sebakk je. Rasa macam baru dengar dan baru perasan je lirik ni. Huh..! Dan aku terus menghayati lagu tu sampai ke abis sambil perati wiper kete kat depan dan sumer kete yang ader kiri dan kanan. Seolah menari2. Hehe.

Dan yang lebih bestnya pas lagu tu, kuwar pulak lagu Realiti dan Fantasi by Crossfire. Grrrrrr... Apadaa lagu2 camni pulak yang main nikh. Cam tau2 plak aku nak layan blues. Layan je ler. Aduhh..jiwang nyerrrhhhh...!! Bukan tak biasa dengar, tapi ada ketikanya bila kite dengar lagu tu rasa cam terlalu la sentimentalnya dan terasa nak melayan perasaan jiwang tu sama2. Huhu.. Dan kadang2 rasa macam terkena batang idung sendiri. Rasa lagu tu terlalu bermakna. Menyentap hati. Menyentuh perasaan . Meresap ke fikiran.

Dan pada waktu yang sesingkat itu jugak aku teringat akan seorang insan yang belum bisa aku lupai. Belum lagi. Walaupon dah berpisah almost 4 years i guess, walaupon aku dah try tukar nombor tepon dan buang nombor dia tapi aku stil takleh lupa. Kadang2 aku dail gak nombor dia walaupon nombor last tu aku tak tekan. Hehe. Aku rindu lagi ke? Tak kot. Cuma takleh lupa lagi. Entah bila la aku betul2 leh lepaskan dia ek. Rasa terbeban betul kepala otak ni. Iskk..masa aku type ni pon terbayang plak muka dia. Adussss...menyampah...!! Syohhh...syohhh..!

Opss..! Sejak epull dapat nombor aku tu leh katakan ari2 tepon aku. Bosan pulak. Bukan apa, takde modal nak borak lah. Balik2 tanyer dah makan? Buat apa? Bz ke? Itu ke ini ker. Aduhhh..kadang terselit pasal masalah rumahtangga dia. Oo...aku paling nyampah. Kalau masalah biasa takpe, bertengkar ngan bini ker, anak nak sekolah ker, bini dia suka majuk ker. Ini kalau masalah melibatkan bini dan keluarga tok nenek bini dia aku takmo campur. Pulak tu ada masalah dalaman lagik. Bukan takleh nak kongsi ngan aku, boleh. Aku boleh jadi pendengar je. Lebih2 takde. Yang buat aku tak sedap ati sebab dia nak jumpa aku. Nak turun KL cuti sekolah nanti. Huhuh..idak le. Aku dah siap plan apa nak kelentong. Aku takmo create masalah sebenarnya. Lagipon aku taknak menimbulkan fitnah. Ye la, KL ni pon tak besar. Lagipon, aku takmo dia salah anggap. Lebih2 lagi kat kampung aku tu macam CNN. Apa2 berita cepat jer mendapat liputan meluas.

Arhh...aku rasa blues aku dah ilang. Ujan pon dah benti. Aku pon nak rentikan jugak perasaan jiwang karat pagi ni. Sekejap jerk. Dia hadir ada ketika2nya. Ketika hati ini terasa kosong yang amat. Duhai hati, bersabarlah. Elehh cam Ina Naim la pulak. Yeaahh...duhai aku, sabarlah. Cuti skolah tak lama lagi. Nak bawak uyi ke KLCC. Kasi tengok jaws. Eeeee..tak sabarnya. Oyeaaahhhh....!!!
Uyiiii...miss u so much bebeh..!!

No comments: