FoLLoweRs

Friday, July 27, 2007

Kutu Punyer Baja

Smalam lepas tgk Manjalara terus aku tidur. Kol 10.30 malam baru aku bangun sebab nak basuh muke. Mandi? Hehe semalam cuaca amatlah sejuknya dan oleh kerana badan aku pon tak berpeluh sangat, tak payahlah aku membazir dengan menaikkan bil air. Actually dari petang lagi kepala aku ni sakit sangat. Berat. Berdenyut. Rasa nak pecahkan ajer dan kuwarkan sumer isi2 yang membebankan paler aku ni dan kosongkan kasi ringan sket. Tak tahan punyer pasal, lepas maghrib terus aku masuk selimut.

Saat ni, entah naper aku rasa jarak aku dan uyi jauh. Agaknye sebab dah lama tak borak ngan dia kot. Ye la, asal tepon je dia takde. Bz memanjang. Smalam tepon takleh cakap ngan dia, pagi tadi tepon takde kat umah. Aduhhh rindunye kat uyi.

Uyi dah gunting rambut. Pendek sangat. Paras tengkuk. Hmm tak sangka lak uyi kasi nenek dia gunting. Kalo dulu, rambut depan dah nak masuk mata pon punyerlah bercinta nak pujuk dia suh gunting. Alih2 rambut dia yang panjang dan tak pernah gunting ni pulak yang dia kasi.

'Apsal uyi gunting rambut?'

'Hiii..uyi rase serabut'


Hehe..bagus jugak dia gunting, senang nak uruskan. Kutu pon takde. Herm tapikan.. kutu tu la kot yang jadik baja buat rambut jadi cantik. Tak percayer..? Adik aku Ain mase kecik dulu mak aiii.. ader kutu tak ingat punyer. Kadang sampai dua2 tangan ni ha atas kepala..garu! Tak tau la baper banyak penghuni kat atas tuh.

Alaa.. budak2 biasalah ader kutu. Mak dah abis carik, tak lamer pastu ader balik. Kadang2 dia berjangkit dari kawan2, mase kat sekolah, maser bermain. Maner nak sedar. Herm, rambut Ain tadi..... Walaupon mase kecik dulu penuh kutu tapi skang rambut dia mengalahkan orang iklan Pantene. Serius! Tu pon dia tak penah jaga elok2. Tak pernah treatment. Pakai syampu pon main belasah je. Kadang2 tak pakai pon takpe. Tapi rambut dia...fuhhh...panjang lurus, hitam, lebat, licin. Pendek kater memang cantik aah. Kalo dia jaga betul2...hermm leh masuk iklan Rejoice nikh.

Paling kelakar abang aku la. Ni mak aku la citer. Masa sekolah rendah cikgu ader tanyer dalam kelas, 'Siapa ade kutu siler angkat tangan.' Dengan muke tak malu dan selambanyer abang aku angkat tangan ' Saya!'

Cehhh... apadaaa. Budak lelaki pon ader kutu ker..???

No comments: