FoLLoweRs

Friday, July 27, 2007

Balik kampung yeayyy..!!

Tadi tepon uyi. Eeeee... lemak merdunyer sore dia. Sedapnyer. Rasa nak makan jer.

Tak sabar nak balik kampung Sabtu depan.

'Ibu cuti baper ari?'

'Ibu cuti 3 ari jer'

'Ala...ibu cuti sebulan la, ibu tak penah pon cuti sebulan ngan uyi.'

Aduhhh... sian sangat kat dia. Sejak dah besar ni kater2 dia menikam terus kat jantung aku. Hm takpe la uyi, by next year bile uyi dah skolah kat sini kite spent most of the time together, ok cayang..? Tak sabar nak plan aktiviti ngan uyi. For that, aku kena kerja keras. Hah.

Uyi citer, budak2 nakal ejek dia muke cam ciner sebab potong rambut pendek. Pastu dia balas balik kat budak2 tu 'Ikut aku aa rambut aku buke rambut mu.' Maksudnya 'sukati aku la rambut aku bukan rambut ko.' Hehe, lantak diorang la bukan rambut diorang ek, rambut uyi. Bukannyer rambut takleh panjang lagi. Tapi jangan lak ikut cam si Amani tu.

Plan ngan bebudak ni nak bawak balik sport shoes. Nak naik bukit abah. Makan macam2 buah yang ada kat atas nun. Mesti best. Aku pon dah bertahun tak pegi saner. Last time pegi masa aku 12 tahun kot. Lama tuhhh...

Nampaknyer aktiviti membakar ayam atau sate ataupon majlis ari jadi Ain terpaksa dibatalkan atas sebab kewangan yang tak kukuh. Terpaksa la beb. Tak lama lagi nak raya dah. Banyak benda nak bertukar dan perlu dibeli. Tak pe, takde aktiviti ayam panggang kite buat la promosi buah2an tempatan. Buat yang maner dah ader. Musim2 buah ni kite bedal buah je la.

Yeayy yeayy, balik kampung!!

No comments: