FoLLoweRs

Wednesday, July 11, 2007

Doktor Cinta

Smalam aku mc. Sebab? Malas. Actually terlewat bangun, sedar2 jer dah 8.40. Terus mematikan mood aku nak pegi keje. Ye la nak bersiap lagi, pastu nak kena tunggu teksi yang kadang2 setengah jam aku jadik polis trafik baru dapat (tu pon dapat teksi yang busuk), pulak kang tetiba je ngam2 aku bukak pintu teksi, kete bos aku plak lalu kat depan teksi tu. Arrkk..pagi bos..! Awal lu masuk ini ari aaa...

Memikirkan kemungkinan2 itu, aku nekad sambung tido. Hehe. Senang ekk..? Hushh...Nak masuk 2 tahun aku keje kat sini je aku dah reti manage mc aku. Memula keje dulu aku jadi pekerja contoh. Mc jarang sangat tapi cuti rajin. Ciner2 beraya 3-4 ari aku seminggu. Pulak tu leh sambung plak lagi. Hehe. Last2 leave aku dah takde.

Tapi smalam aku pegi klinik pon bersebab. 2-3 ari ni perut aku ader peperangan apa ntah aku pon tak pasti. Kembung semacam je aku tengok. Ye la input ader tapi output tarak. Rasa tak selesa sangat. Sakit sangat. Memulas2 tapi takde pelaburan. Usus rasa cam luka je. Urat perut cam bersimpul2. Kadang2 dia menyentap. Cramp. Aduhh..sakit ni. Eno halia tu dah baper peket aku bedal aku pon tak tau. Lepas minum rasa relief. Tapi sekejap je. So aku buat andaian agaknya usus ni dah tersumbat kot. Kontrol sket makan. Makan sikit je. Kunyah pelan2. Cili pon aku makan sebijik je. Tu pon tak abis, separuh. Takleh makan, rasa panas je perut.

Aku pegi klinik dalam kol 3. Alah malas tul. Ingat nak beli je mc kat lorong2 gelap, tapi sbb perut aku pon ade problem, so sambil2 lah. Lagipon Liza cakap masa ni doktor Mansur ada. Haa.. doktor Mansur..?? Ehem.

Lama tak jumpa doktor Mansur. Baper tahun ek. Dulu aku slalu pegi klinik dia time muka aku berjerawat dulu. Masa tu aku tgh krisis dengan seekor monyet besar yang skang ni dah tak wujud dalam hidup aku lagi. Ada la 3-4 bulan aku wat treatment ngan doktor baik hati itu. Aku suka dengan cara dia. Karektor dia. Wajah dia..? Hmm toksah cakap la. Tenang setenang air di kali (cewaah..!). Pandangan mata dia pon redup ajer. Senyum dia ikhlas terukir. Nasihat dia perangsang jiwa. Kata2 dan pendapat dia pembakar perasaan. Alamakk..! Aku dah jatuh cinta! Hehe.

Tak sangka dia ingat lagi aku. Walaupon rambut aku dah pendek cam askar pompuan nak pegi kursus tapi dia cam lagi muke aku. Ececehh..! 2-3 kali dia cakap lama tak jumpa aku. Ye la doktor, takkan saya sakit ari2 kot? Eh tapi.. ok jugak boleh dating ari2 kan. Ngeh ngeh ngeh.

Muke doktor tu bukanlah hensem atau macho cam selebriti, tapi nampak tenang. Cool. Ye la orang alim. Tengok muka dia je pon kite turut rasa lapang. Sedap je mata memandang. Pendek kater kalau sakit pon rasa hepi sebab dapat jumpa doktor camtuh. Baik pulak tu. Lemah lembut. Itu pasal la dulu asal demam sikit je nak pegi klinik. Hehe.. bukan nak ubat, nak jumpa doktor.

Haii doktor... lama sungguh tak jumpa doktor. Lepas jumpa tu rasa hati ni kembang setaman.

Opss.. sib baik perut aku takde apa2. Bukan apendiks, bukan gastrik. Masuk angin je. Sebab aku makan jambu. Ha...? Jambu...? Makan sikit tu pon buleh kena sakit camni ker..? Huuuuhh..

No comments: