FoLLoweRs

Thursday, August 02, 2007

Bile mak mertua jumpa menantu

Adik ipar aku call malam tadi. Sembang kejap ngan dia pastu tetiba dia pas tepon tu kat orang lain.

'Helo... saper ni..?'

Cehhh... rupenyer dia pas kat mamat tuh. Si mamat yang bekas ibu mertuaku nak kenalkan itu. Berumur 30 tahun (muda setahun dari aku.. cehh), orangnyer tak le tinggi sangat dan mak aku cakap sesuai le ngan aku (aku tak beraper suke lelaki pendek walaupon hakikatnyer aku ni tak cukup inci...cehhh), orangnya baik dan warak juga (no komen), bujang lagi tuuu... !(mak aku cakap), keje ok (mak aku cakap lagi..cehh), dan... errr apa lagi ek... mak aku suka dia sebab dia baik dan bersopan santun. Hihi... kelakar tul. Patut la dia tanyer aku dah ader boipren lom. Iskkk... pandai2 jerk.. ni kalu waktu dolu2 ni, Rosli mesti bengang punyer kat mak aku nikh. (arhh.. Rosli.. kat maner ntah dia).

Mak mertua aku ni siap nak temukan aku ngan mamat ni ha. Ntah maner yang dia berkenan ntah aku pon tak tau. Ala, pas je la kat adik. Adik pon tak kawin lagi. Senang citer. Huhu. Tapi agaknye mamat ni pandai amik ati dia kot. Ye la, anak lelaki dia yg sorang tu dah spoil, tu yang kasih sedikit tertumpah kat mamat tuh.

Herm, bercakap pasal anak lelaki dia tu, katenyer nak balik kampung aku. Nak jumpa uyi. What to say....

Biler diingat2, mata aku rasa panas lak. So, baik aku takyah ingat. Kalau dah panas, aku takut tetiba ujan plak. Satu perubahan cuaca yang amat tidak baik. Sebab kater orang tua, kalau panas pastu tetiba hujan maknanya ader orang meninggal. Innalillahhh.... Jadi, jangan diikutkan sangat. Ku sangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari aww tidak, tidak! Biarlah panas ini berpanjangan sampai ke malam pon takpe, kang bile dah hujan takut non stop lak, banjir. Haru biru. Dah aku nak kena pindah. Err..

Esok jumaat, lusa sabtu. Sayang... ku menghitung hari..................

No comments: