FoLLoweRs

Saturday, August 04, 2007

Melayan perasaan 'Jangan Pisahkan' di pagi Sabtu

Biasa lah, ari Sabtu mana ader keje sangat.

Tunggu kol 1 nak balik. Petang nanti balik kampung. Oyeahhh! Karang nak packing, kemas umah sket. Umah mesti bersih dan kemas sebelum ditinggalkan.

Smalam uyi dapat jumpa ngan babah dia. Waktu maghrib, aku tepon uyi. Walaupon aku dengar sore uyi cam kontrol je, tapi aku tau dia excited. Err takde la terlalu gembira, tapi sedikit teruja mungkin. Alah, bukan dia happy sangat tapi sebab itulah penantian dia selama beberapa tahun, so..... at least release. Ye ker..?

Banyak betul citer uyi tentang babah dia. Banyak tul soklan dia. Satu satu dia tanyer. Satu satu aku kena jawab dengan berhati2 dengan ikut fahaman seorang budak berusia 7 tahun. Kadang aku rasa soklan uyi tu mengada2 dan berbaur nak menguji IQ serta kecerdasan minda aku ajer tapi aku cepat2 sedarkan diri aku, uyi is just seven. Tak banyak dia tau pasal hidup ini. Pasal aku, pasal babah dia, pasal perkahwinan dan macam2. So, sabor ajelahhh.

Oklah sayang ibu. Ibu tau uyi cerdik. Uyi kena tau ibu sayang sangat kat uyi.

Aku pon rasa lega. At least uyi kenal muka babah dia skang ni. Lama uyi tak jumpa, uyi pon dah lupe muka dia.

Macam2 lagi citer uyi. Tak sabar nak jumpa dan berciter dengan dia.

Balik kampung.. oooo balik kampunggg....

No comments: