FoLLoweRs

Monday, August 27, 2007

Best sangat ker nasi kandar nie...?

Malam tadi aku ajak abang helmi kuwar. Opss bukan ngedate. Aku ajak dia kuwar sebab nak pinjam kete buat blajar parking (sampai zura tersyasyul sebut 'faking' sebab terlalu banyak menyebut parking masa nak ngajor). Kitorang pegi kat area One Utama. Ada satu tempat parking kat dewan sukan, kot?

Lepas dah nak muntah buat parking, abang helmi ajak pekena nasi kandar kat ss2. Ari tu aku ader tanyer dia sedap sangat ke nasi kandar tu pasal aku tak penah makan. Bukan apa, aku kalau kari2 ni kureng sket. Rasa cam muak lah. Dengan kari yang pekat dan lauk pauk dia macam terlalu masak kot. Sampai naik lunyai daging. Aku rasalah. Melalui.....errr pemantauan aku kot? Huhu. Aku rasa lah. Takpon, instinct aku memang rasa camtuh.

Entah apalah yang mendorong aku nak try nasi kandar ni aku pon tak pasti. Walhal kari2 camtu memang jarang membangkitkan nafsu selera aku ni.

So, smalam kitorang makan kat restoran ...alahai lupe nama dia..Nasi kandar kayu kot, kat ss2. Abg helmi cakap tempat tu femes. Huh..memang femes. Yang menarik tu ramai cina makan kat situ. Tahan perut diorang ngan kari2 tu ek. Aku cam biasa la amik ayam goreng part peha ngan daging lembu. Pastu... ooo kuah2 dia tu main2 campur gitu. Gaul sumer sebati....bedal lah!

Suapan pertama, ermmm memang enak nasinya sebab dikukus. Suapan kedua, ketiga, keempat dan kelima... hermmm....ooooo gini rasanya. Sedap. Memang sedap.

Tak pasti suapan keberapa ntah, aku dah tak rasa kesedapan yang serupa cam mula2 tadi. Biasa ajer.

Tapi at the end, memang kenyang giler. Walaupun nasik dia sikit (sbb mula2 aku tengok mamak tu bubuh sikittt je cam tak cukup), tapi sebab lauk dan kari dia yang bercampur2 buat rasa kenyang.... dan sedikit mual. Aku rasa kalo tambah lagi sikit memang aku takleh abiskan. Burrrppp...!

Dah. Abis dah ngidam. Hehe. Sedap memang sedap, tapi tak le sampai jatuh cinta cam sizzling yee mee.

Tapi....... ehhhh.. apasal tetiba aku terbayang nasi kandar smalam...? Huk ala....

No comments: