FoLLoweRs

Wednesday, January 09, 2008

Hello... izit me u looking for?

Sejurus selepas sampai ofis, telefon berdering. Panggilan dijawab.

‘Hello..’

Diam.

‘Hello..??’

‘I love u’

....

‘Erkkk….. weii… awak..... AMR..!”



Itulah AMR. Si kawan lelaki yang suka sangat main2.

Dah lama dia menghilang. Lama tak telefon. Lama tak usik aku ngan gurauan2 playboy dia tuh.

Mula2 dulu aku memang terkejut dan blushing. Buatnya colleague aku yang angkat atau bos aku, huh.

Tapi lama2 aku dah biasa dan terbiasa. Dia yang aku kenal hampir 5 tahun ini memang begitu sikapnya. Suka main2. Suka usik2.

Dia rajin telefon aku. Dan selalu juga aku tak angkat call dia sebab tengah busy melayan citer best kat tv. Kacau daun jerk! Aku malas, sebab kadang2 bersembang sampai sejam lebih, dah tentu terlepas citer Green Rose, Love To Kill, Desperate Housewife, CSI, Prison Break etc etc.. So, buat2 tak dengar je lah!

Lama bersembang dengan dia tadi. Al maklumlah… lately jarang call. Itulah kata orang, kalau selalu2 sangat jemu, kalau takde baru terasa rindunya. Nahh.. betullah. Seronok bersembang.. cerita pon takde yang poyo2 atau yang sengal2. Cerita2 orang matured je. Hehe.

Ye lah. Aku lupa. Aku ada kawan.

Ia cuma, kadang2 tak ingat. Manusia, memang suka mengejar benda yang dia suka. Lagi pulak benda yang dia tahu takkan dapat.. lagi nak kejar.

Yang ada depan mata payah nak hargai. Bila hilang baru terasa.

1 comment:

Hann Haidar said...

"hello. i love you."

shomel gila seyh.

serious shomel.