FoLLoweRs

Saturday, March 12, 2011

Just do it.




Kadang2 kita perlu membuat sesuatu di luar kemahuan kita. Untuk apa? Ntah. Macam2.

Mungkin untuk kebahagian orang lain. Mungkin untuk mencapai sesuatu hajat. Mungkin jugak untuk menjaga perasaan sendiri, walau sakit walau pedih tapi terpaksa diteruskan demi mengelak sesuatu yang lebih sakit. Lebih baik tergores sedikit daripada end up dengan luka berdarah.

Bak kata pepatah, berakit ke hulu berenang ke tepian, bersakit dahulu bersenang kemudian.

Aku ni pulak jenis tak suka bersakit dahulu. Bukan aku suka bersakit kemudian, tapi kebiasaannya bersakit kemudian akan datang dengan sendiri dan secara paksa tanpa diundang. It just come. Yela, awal2 takmo sakit, last2 sakitlah.

Macam gigi ni. Aku takut sakit sebab cabut, nanti padan mukalah bila dah memang terpaksa cabut sebab dah totally rosak. Time tu agaknya lagilah sakit.

Tu gigi.

Apply dalam life. Dalam kewangan, dalam cinta, perhubungan. Sama.

Duit boleh cari, tapi masa takkan boleh ulang kembali. Cinta pon mungkin boleh cari walau hati kata tak mungkin aku akan bercinta lagi, mana tahu takdir Tuhan temukan kita dengan yang lebih baik.

Berkata tidak untuk sesuatu yang kita nak memang sukar. Apalagi sesuatu yang memang kita suka, sayang, damba, ingin.

Tapi itulah yang terpaksa dibuat. Walaupon terluka, tapi tahan jugaklah. What to do.

Lately aku emo sket. Bayangan driver bas celaka tu masih tak padam. Aku macam trauma pulak. Sial. Malam tu pulak ada insiden yang buatkan aku rasa macam terhegeh2. Lagilah aku rasa down dan emosi sangat.

Rasa duduk dalam dunia sorang2. Sepi. Lonely. Alone.



3 comments:

deaf said...

ayat last ko tu, ramai dah lalui, dan tengah lalui dan akan lalui..


tapi ingat
' no one can live life in loneliness, only stars in the sky far away.. '.

cek this out
http://www.youtube.com/watch?v=3zQOZD4qE20

cLina BeLedZa said...

hermm...

gohku said...

apa kes? meh citer meh