FoLLoweRs

Friday, March 11, 2011

Mangsa buli jalan raya.




Masih di traffic light. Merah. Belakang bas Nadi Putra kaler purple. Punch pukul 4.45 petang. Mesti keluar dari ofis sebelum staf WP2 balik jam 5. Kalau tidak jem giler2.

Lampu bertukar kaler, hijau. Lepas brek, tekan minyak, jalan. Eh lahabau punya bas, apasal hampir sangat ngan kereta aku. Makin lama makin dekat.

Aku tekan pedal minyak. 'Nak laju potong je la, yang ko dekat sangat ngan aku pehal?' Gerutu dalam hati.

Jalan tu ada dua lane. Takde masalah pon bas tu nak pecut dan potong aku. Tapi driver bas sial tu memang cibai. Dia keep rapat ngan kereta aku kat belakang.

Last2, aku slowkan cket kereta dan himpit ke kiri. Hah, aku kasi ko jalan besar2 potong aku.

Eh driver bas tu memang siamang lah. Memang layak disamakan dengan babi tonyok. Dia potong aku dan masuk balik lane kiri tu dengan kurang hajar. Memang sangat2 rapat dan himpit kereta aku, sampai aku terpaksa slowkan kereta dan himpit ke kiri lagi. Eh memang sial babi punya driver lah. Ko memang lahanat. Babi!

Apalagi, aku terus tekan minyak, kejar bas tu sambil tekan hon berkali2 macam orang gila. Aku buka tingkap luas2 dan menjerit2 maki hamun bas tu. Semua orang kat tepi jalan tengok aku. Arh peduli apa gua! Aku tengah marah ni. Bas tu hampir2 mengeksidenkan aku.

Celaka punya driver bas! Aku doakan ko mati kena pijak dengan gajah. Sial! Bastard!

Memang sedap je mulut aku maki hamun. Keluar semua carutan yang aku reti.
%暗黒の&*@###%&*@!!!&%*...!!!! Eeee...geramnyaaa...!!!

Aku terus kejar bas tu lagi. Driver bas tu nak kena ajar cukup2, memang jenis tak reti hormat jalan raya. Lampu kuning, merah... terus dia langgar. Main redah jer. Memang selenga.

Aku doakan ko jatuh tergolekkkk..!!! Aku rasa nak lempang muka dia, nak koyak2 mulut dia, nak korek biji mata dia. Eeeee......

Tapi.... tu semua dalam imaginasi aku. Semua tu buat aku menggelegak. Aku tak kejar pon bas tu. Hon pon tidak. Apalagi menjerit2 macam orang gila. Aku hanya tergamam, menggigil dan maki2 mencarut yang hanya aku saja boleh dengar. Aku cuba sabar dan tenangkan diri.

Uwaaa... aku tak berani kejar bas tu. Aku takut. Aku jadi takut. Kang aku kejar, buatnya driver bas tu giler, dia kejar aku balik. Paling takut dia amek nombor plate kereta aku pastu dia balas dendam. Huwaaa. Taknak aku.

Sudahnya, aku tengok je bas tu dengan penuh benci. Aku amek nombok plate dia. Konon nak report.

Rasa hangin je mengingatkan insiden tu. Malam tu teringat2. Pejam mata, tidur. Sakit hati. Rasa nak menangis pon ada. Eeeeee.......



4 comments:

deaf-angel said...

dia lagi besar so dia ingat boleh bully keci la

tapi...siamang? aku tak pernah maki ke kutuk orang siamang. Today I learnt something haha

cLina BeLedZa said...

eheheheh.... ini member johor yg ajor!

gohku said...

HAHahHAhaA ... 1st time ni aku dgr ko mencarot.. hehehe. Eh dah pakai kereta ke? lama tak sembang2 kann.. nanti kit ag ngeteh ehh... hati2 memandu ingatlah kereta tersayang :D

cLina BeLedZa said...

gohku,
eh bukan da pnh kasitau ker aku pakai kelisa....ko yg lupe tuh....