FoLLoweRs

Saturday, March 26, 2011

Sayang itu bukan milik aku.




'Kau sayang aku?'

'Sayang'

'Kau mahu aku?'

'Tidak'



Contoh. Senangnya soalan. Simple. Cuma jawab ya atau tidak.

Jadi apa masalahnya kalau soalan yang senang macam tu pon kita tak boleh nak jawab?

Mungkin nak berkata 'tidak', terasa tak sampai di hati. Nak berkata 'ya' terasa seperti tak mampu. Nak berkata 'entah' seperti takde pendirian.

Tapi takpe. Aku pon pernah berada dalam situasi di atas pagar. Di tengah2. Tidak di kiri, bukan di kanan.

Cuma, aku sudah ada jawapannya. Macam instinct.

Zip.



5 comments:

Anonymous said...

hmmm....sungguh terasa saya dgn post ini.

tapi kan, nilai jawapan atas soklan tu memang simple n mudah. tapi nilai jawapan atas apa yang akan keluar dr seseorang tu kdg kala teramat payah, mungkin betul la kata awak dan alasan awak tu. tak pasti. keliru. takda pendirian.

tp penah tak dgr org cakkap diluah mati mak, ditelan mati bapa.

mebi jugak utk seseorag tu jawab " ya, saya saaaaaaaaaaaayang awak.." tapi macam mana kalau waktu dia jawab tu dia pon berfikiran simpe n mudah?

kesimpulannya, soal hati ni sukar dimengertikan....

kadang kadang kita nak, tapi kita tak ngaku kata kita nak. kadang kadang kita tak nak tapi kita amik juga. kadang kadang kita keliru, betul ke kita nak atau camna?

ghost said...

persoalan begitu sangat mudah dan untuk menjawabnya juga mudah meskipun ada sedikit rasa tak pasti dengan keputusan yang mau dibuat...tapi apa yang patut dilihat dan diamil kira ialah penerimaan orang yang menerima jawapan beerterus terang begitu,risau kalau ia sangat melukakan...kenyataan itu kan pahit dan menyakitkan...

broken_nigina said...

kepada si penggantung jawapan,have some courage to speak the truth.once and for all.nak kata nak,tak nak kata tak nak.

cLina BeLedZa said...

anon,
yup, sukar dimengertikan. atau kite buat2 tak mengerti.

ghost,
yg manis hanya khayalan.

gina,
i like!

Day Dreamer said...

yg manis itu gula la awak! huhuhu