FoLLoweRs

Thursday, March 10, 2011

Pecut seratus meter.




Tak tau nak mula dari mana. Tapi yang aku tau bila jadi macam ni, aku tak suka.

Tak sure aku pernah bercerita atau tak pasal Epul. Err.. budak ni duduk kat kampung sebelah. Aku suke tengok dia sebab dia cun. Baik. Hormat orang tua.

Aku kenal dia waktu form 3. Kami bukan satu sekolah. Tapi selalu terserempak petang2, keliling kampung ngan motor. Dia selalu lalu tepi rumah aku, nak pergi rumah nenek dia.

Jadi, aku minat dia dalam diam. Herm.. nak kata bercinta, tak jugak. Sebab masing2 pemalu (ceyhh..) dan tak reti mulakan. Jadi, kawan jelah. Tapi kawan special.

Aku terus tinggalkan dia waktu kat kl, sementelah pulak aku dapat tau mak dia nak cari gadis baik2 yang bertudung untuk dia. Lepas tu dengar citer pulak dah siap merisik seseorang. Apalagi, bengang la sekejap terus aku tak contact dia. Pergi jahanam la kata orang.

Masa berlalu. Aku tak berjaya dalam marriage, dia pon aku dengar sama jugak. Tapi tak bleh kalahkan aku lah, aku lagi lama solo.

Bila dia solo, dia contact aku balik. Aku tak rasa happy pon. Sebab aku tak suka. Entahlah. Senang citer, dia bukan termasuk dalam golongan orang yang aku harap atau excited untuk berjumpa semula even untuk seribu tahun akan datang. Bukan benci, tapi memang takde yang istimewa pon. Tak rasa.

Bila dia contact balik, aku terkejut jugak. Eh ada lagi.. Hehe.

Rajin dia call, msg aku. Tapi jarang sangat2 aku layan. Malas. Mentang2 la aku janda ko duda, lagilah aku malas. Leceh. Tak sukalah. Nanti orang cakap macam2.

Masa berlalu. Diam tak diam dekat 2 tahun dia 'kejar' aku. Dan lepas tu aku 'dikejar' pulak oleh isteri dia. Gosh..! Bila masa pulak ni mamat ni menikah lagi?

Alhamdulillah.. aku bukan diserang membabi buta. Tapi disoal dengan penuh suspicious. Yang tak tahan tu, isteri dia ingat aku berdeting dengan laki dia setiapkali weekend, setiapkali laki dia kuar malam. Atau paling tidak sorok2 telefon.

MasyaAllah.. aku ni, kadang2 nak menjawab call Epul pon aku malas. Nak jumpa? Owh tidak. Untuk rekod, aku rasa dah 10 tahun aku tak jumpa dia. Kalau balik kampung, dia datang rumah, aku takde. Dia lalu tepi rumah, aku kat dalam bilik. Memang tak pernah terserempak. Dan aku tak pernah terfikir langsung tentang dia. Takde hati.

Memang dia pernah ajak aku keluar. Dia selalu cakap nak jumpa aku. Dia selalu tanya bila aku free. Tapi aku tak pernah cakap ya.

Aku cuma kesian kat isteri dia. Aku faham perasaan itu. Haihh. Tapi apa yang dapat aku tolong? Nak nasihatkan dia? Nak marah dia? Isk... takmo aku masuk campur dalam hal rumahtangga diorang. Aku taknak terlibat.

Tapi yang tak best tu, isteri dia cakap, Epul kerap sebut nama aku. Nama penuh lak tu. Katanya nak kawen ngan aku, dan sebagai isteri dia cakap dia seolah tak berdaya. Sedih bunyinya. Kalau itu yang terjadi, dia rela. Aduhhh. Tak pasal2 aku rasa hidung aku perit, mata aku pedih. Kesian... tapi aku sendiri tak tau perkara itu. Aku pon taktau, aku ker perempuan yang laki dia nak kawen tuh? Iskk. Pelik.

Berkali kali isteri dia tanya aku, betul ker tak pernah jumpa Epul? Weekend or malam2? Aku cakap never. Aku sendiri pon tak berminat nak deting skang ni. Jarang sangat aku keluar. Keluar pon setakat ke downtown lately tu pon ngan member ofis. Oppsss.... ekekekeek. Bahaya statement nikh. (Budak opis aku baca blog ni mesti tertanya2 saper. Huhu.)

Aku takboleh marah Epul. Aku tak boleh tanya dia. Aku taknak dia tau isteri dia pernah call aku. Aku tanak perkara buruk berlaku. Tapi macamaner cara aku nak selamatkan rumahtangga diorang dan supaya Epul berubah jadi suami yang baik? Heh.

Dan kalau Epul ada girlfren, selalu deting, naper dia petik nama aku? Apa motif dia? Dan untuk mensaspenkan lagi, dia set nama aku as Mukhtar! Nama abah! Huh. Kelakar.

Tak pasal2 aku jiwa kacau sekejap dengar luahan perasaan isteri dia. Kesian isteri dia.

Aku nak ignore, buat bodoh atau nak sekolahkan sikit si Epul tu? Entahlah. Masalah aku pon tak setel, nak pikir masalah orang pulak. Tapi yang jadi isu tak best, naper babitkan nama aku? Eeeeeyyyy.. geram betul.

But as usual i guess, be fool. Malas nak masuk campur. InsyaAllah, setel la nanti tu. kan?



4 comments:

Day Dreamer said...

huh!!

kuar ngan member opis??? downtown??
means malam tu.

hmmmmm....patut la sy ajak klua dah tkde masa free. huhuhuhuh..

rupernyer......

cLina BeLedZa said...

bluekkk....!

Day Dreamer said...

kantoiii!!!
huhuhuhuh....

cLina BeLedZa said...

takde maknenyer...