FoLLoweRs

Tuesday, January 03, 2012

Salam sket...




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Apa nak kata, 2012 dah datang, welkam lah!

Sebenarnya benci nak wish2 tahun baru ni. Tak seronok manapon bila datangnya tahun baru. Ye lah umur dah meningkat, pipi kurang anjal, kulit muka punya pori2 makin nampak, badan makin gemuk, otot dah kurang pejal. Huhu. Macam2.

Yang paling tak best sebab tarikh lahir aku bulan Januari. Kejap je dah masuk umur baru. Dah tua. Dah bertambah digit.

Semangat tahun baru? Resolusi tahun baru? Takde. Bagi aku, sama je macam hari2 yang biasa. Takde beza pon. Yang membezakan cuma perubahan angka. Pertambahan tahun. Jadi aku tak kalut sibuk2 nak ada azam baru yang macam2. Azam lama pon banyak yang tak menjadi.

Cukuplah sekadar peringatan untuk diri sendiri. Dan yang pasti, satu perkara yang tak pernah aku lupe ialah keazaman untuk menyimpan duit. Errr itu azam sejak 10 tahun yang lepas sebenarnya. Hehe.

Tahun 2009 - azam untuk mencari cinta. Cinta dapat. Tapi lepas tu terkandas di tengah jalan pulak. Terus bersambung ke tahun 2010. Tahun 2011 takde apa2 perkembangan. Azam untuk simpan duit pon tak pernah jemu. Tapi simpannya tidak. Huhu.

2011 jugak menyaksikan bahawa fenomena cinta tak pernah nak kenal jenis manusia. Tak kira masa, umur, tempat, jarak dan keadaan. Datang dan pergi.

Pon begitu, bak kata Metallian 'Tetap Di Sini'. Aku tetap kat situ. Ada la 2-3 kali cuba beralih arah tapi tak berhasil. Itulah kata orang, perkara yang dilakukan tanpa kerelaan sendiri atau tanpa keikhlasan takkan menjadik. Cis.

Untuk 2012 aku takkan jemu untuk cuba kumpul duit lagi.

Tahun tahun depan nak kawen.

Ngehhh ngehhh ngehhhhhh.


4 comments:

deaf said...

ko tak yah la simpan duit untuk kawin..
if he really wants you ( and uyi ) then he should sponsor everything.
tapi of course ko tak bleh demand mengada-ngada la.
( haha ).

cLina BeLedZa said...

hahahaha....kawen tu kalu ada jodoh.hishh...malu pulak rasa! hahaha.

deaf-angel said...

ok pe,
ni kira cam
' sediakan payung sebelum hujan '.

boring kalau, ko pakai je duit tu pegi tour. haha.

cLina BeLedZa said...

eheheheee...terbaekk...!!