FoLLoweRs

Wednesday, January 18, 2012

Sejati




Setahun.

Hampir setahun.

Aku ingat. Sebab ia adalah tarikh hari lahir aku.

Setahun yang lepas waktu aku sedih2, waktu aku rasa agak lost.. down, waktu aku rasa kecewa, waktu aku rasa tak menentu. Waktu inilah.

Waktu hari lahir aku. Yang tak lama lagi. Heh.

Kadang2 buat aku sedih. Adakah aku tak reti menilai cinta? Tak tahu mana satu intan permata?

Berdosakah aku melukakan hati orang lain? Memang la berdosa tapi aku tak terdaya jugak. Soal hati dan perasaan ni bukan boleh diambil mudah sebenarnya.

Selfishkah aku ini sebab hanya memikirkan perasaan dan cinta hati aku sendiri sedangkn orang yang terlalu mengharapkan aku telah aku sia2kan begitu sahaja? Tanpa aku pertimbangkan walau sedikitpun peluang yang sepatutnya ada.

Haih. Again, soal hati dan perasaan ini bukan sesuatu yang boleh diambil mudah.

Memang aku ingat. Dan aku masih ingat. Aku datang kepadanya saat aku duka. Datang sebagai kawan, sebagai teman pengisi masa lapang.

Aku bosan giler. Kosong.

Tak sangka pulak lama2 jadi teman tapi mesra. Langsung aku tak expect. Haih.

Lepastu, perasaan berkecamuk. Bercampur baur. Cinta atau apakah ini? Bukan? Yea? Bukan? Tak pasti? Entah? Susahnyerrr..!

Aku sedar aku tersilap. Aku terleka sekejap. Perasaan ini satu mainan yang sangat2 bahaya. Terleka boleh tergelincir. Kalau jatuh dalam air takpelah. Tak sakit. Kalau tergelincir jatuh atas batu? Gila kau, lebam! Silap2 boleh patah.

Salah aku. Silap aku. Walaupon seribu clarification, tapi hati manusia ni susah nak dibaik pulih.

Macam jadi orang yang bersalah pulak. Bersalah sebab tak boleh nak tunaikan hajat orang. Heh. Hajat untuk menyinta dan dicintai. Aduh.

Tapi, sebab hanya kita yang tahu diri kita macamana, hati kita macamana jadi kita sendirilah yang kena tentukan jalan yang macamana kita kena buat.

Walaupon sakit, walaupon bersalah, walaupon jahil tapi tetap kena jalan.

Haih. Mintak2 hidup aku bahagia sampai akhirat.

Ameen...



4 comments:

ardzmarn said...

:)

ameen...



.

S4Z said...

hmmm...

no komen!

banyaknya , ramainya yg mengharap.

=)

cLina BeLedZa said...

ardzmarn;
ameennnnnnnn.....

chainzz;
banyak? ader sampai seratus tak?huhu

Anonymous said...

Semoga tabah...kalau nak pilih, biarle yang betul2, jangan esok menyesal yang tak berkesudahan..tak leh nak patah balik...semoga ina berbahagia sentiasa..Selalu doakan...ameen