FoLLoweRs

Monday, February 13, 2012

Kemurungan terlampau




Murung.

Kemurungan di rumah.

Sebabnya, asal aku balik rumah je aku jadi senyap. Aku diam. Aku malas nak cakap kecuali dengan adik yang tengah baru nak explore dunia cari duit. Selainnya, aku malas nak masuk.

Entah kenapa.

Hal2 rumah pon aku malas nak uruskan. Contohnya, gas habis tapi aku buat derk. Barang dapur habis pon aku buat tak reti. Bil2 semua aku suruh adik aku bayar. Sampaikan sampah pon aku tengok je, malas nak ikat dan buang. Dapur aku yang comel tu pon aku tak ghairah nak sembur kiwi kleen floor. Lap2 bodoh je.

Tapi walaupon aku tak ambik kesah, duit kena hulur beb. Huhu. Cuma adik2 aku buat semua. Kebiasaannya kalau gas habis dan aku ada kat rumah, aku lah yang call kedai kat bawah rumah tu. Aku jugak yang tukar dan pasang kepala gas tu. Barang dapur memang aku suka shopping. Aku pon agak rajin buang sampah dan tak berkira. Nak kuar deting pon aku sempat bungkus dan buang sampah kalau aku mahu. Apalagi lap meja dan kemas dapur. Mmm i love it.

Aku suka dapur aku yang bersih dan kemas dan berkilat2. Puas. Bleh lepak2. Err sebab tu aku tak berapa gemar masak. Kehkehkeh. Kesian bakal laki aku :p

Arhh. Diorang dah besar. Pandai2lah. Aku je yang giler kuasa nak buat semua kot. Tak cayer kat diorang. Hehe.

Tapi aku tetap murung. Aku suka menyendiri dalam bilik. Bukan ada ekon pon. Bukan online fesbuk pon. Baring2, kemas buku2 lama, tengok almari solek, termenung. Haih.

Hopefully it will be over soon. And it will be ok.



No comments: